خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین وضعیت پرونده بقایی و جوانفکر از زبان وکلیلشان

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۸۶۰

عبدالله‌پور گفت: نسبت به احکام صادر شده برای بقایی و جوانفکر اعتراض داریم.

مهران عبدالله‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره آخرین وضعیت پرونده حمید بقایی گفت: حمید بقایی آخرین بار که از مرخصی به زندان می‌رفت جلو درب زندان اوین در اعتراض به حکمش مطالبی را مطرح کرد که در رسانه‌ها هم منتشر شد. درنتیجه دادسرای تهران بر این اساس دو طرح اتهام علیه او داشت، یکی نشر اکاذیب و دیگری توهین به مسئولان. 

وی درباره اتهام بقایی مبنی بر نشر اکاذیب گفت: نشر اکاذیب مربوط به آن بخشی است که گفته بودند اگر درب زندان اوین باز شود مردم متوجه می‌شوند که چه اتفاقاتی آن‌جا افتاده که این را به عنوان نشر اکاذیب تلقی کرده‌اند که ما در این موضوع برائت گرفته بودیم.

وی درباره اتهام بقایی مبنی بر توهین به مسئولان گفت: دادگاه بدوی نظرشان این بوده که چون بقایی دو تن از مسئولان کشور را ظالم خطاب کرده بود این لغت ظالم توهین است و ما اعتراض کردیم که این لغت ظالم توهین نیست در نتیجه ما درخواست تجدیدنظر خواهی کردیم. حکم صادر شده برای این اتهام شش ماه حبس بود.

عبدالله پور درباره پرونده علی‌اکبر جوان‌فکر هم گفت: اتهام جوانفکر مربوط به آتش زدن حکم اسفندیار رحیم مشایی در برابر سفارت انگلستان است که بر این اساس به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به پنج سال و یک ماه حبس محکوم شد. 

وی تصریح کرد: فردا صبح نسبت به حکم جوانفکر اعتراض و درخواست واخواهی خواهم داد.

این وکیل دادگستری  افزود: رای که علیه ما صادر شده بود غیابی بوده و ما را به جلسه دادگاه دعوت نکرده بودند و نه بنده و نه موکلم در دادگاه حضور نداشتیم، ما نیز استدلال‌هایی داشتیم که این کار غیر قانونی بوده و رعایت مقررات در این جلسات صورت نگرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز