خبرگزاری کار ایران

عبدالله‌پور به ایلنا خبر داد؛

بقایی در جلسه دادگاه شرکت نکرد/ جرائم منتسب به موکلم سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۹۰۵

وکیل مدافع حمید بقایی گفت: بقایی در جلسه امروز دادگاه شرکت نکرد و نامه‌ای از زندان فرستاد و دلیل عدم حضور حضور را قبول نداشتن این دادگاه اعلام کرد.

مهران عبدالله‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره جلسه امروز دادگاه حمید بقایی گفت: این جلسه دادگاه در شعبه ۱۰۵۹ به ریاست قاضی قنبرنیا با مدتی تاخیر برگزار شد. در این جلسه از دادگاه، دادستان اتهام بقایی را نشر اکاذیب و اظهارات او در نهم دی‌ماه در مراجعت به زندان اوین عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز را به عنوان وقت رسیدگی تعیین کرده بودند، تصریح کرد: آقای بقایی در جلسه دادگاه شرکت نکرد. بقایی نامه‌ای از زندان فرستاد و اعلام کرد در جلسه دادگاه شرکت نمی‌کند.

این وکیل دادگستری با اشاره به دفاعیات خود از اتهامات بقایی، تاکید کرد: جرایم منتسب به حمید بقایی جرایم سیاسی است. ما قانونی به نام جرم سیاسی داریم که چند سال است تصویب شده است، بالاخره یک شعبه‌ای باید آن را اجرا کند. نشر اکاذیب اگر به قصد براندازی و عناد با نظام نباشد، جرم سیاسی است و دادگاه آن باید با حضور هیات منصفه برگزار شود.

عبدالله پور عنوان کرد: آقای بقایی که هشت سال معاون رئیس‌جمهور بوده چگونه می‌تواند عناد داشته باشد البته ممکن است با بعضی افراد اختلاف‌نظر داشته باشد.  

وی با اشاره به اتهام نشر اکاذیب گفت: او فقط صحبت کرده بود و جرم رایانه‌ای نداشته است. جرم رایانه‌ای این است که خودش ضبط و پخش کند اما او فقط صحبت کرده بود و دیگران پخش کرده‌اند. این اتهام نیازمند شاکی خصوصی است و شامل جرم رایانه‌ای نمی‌شود.

وکیل مدافع حمید بقایی ابراز داشت: قرار شد حکم دادگاه صادر و ابلاغ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز