خبرگزاری کار ایران

پیام ظریف درباره آغاز دور جدید تحریم‌ها + متن و فیلم

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۲۱۹

محمد جواد ظریف در یک پیام تصویری درباره تشدید تحریم‌ها که روز گذشته از سوی دونالد ترامپ صورت گرفت با مردم سخن گفت .

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در یک پیام تصویری درباره تشدید تحریم‌ها که روز گذشته از سوی دونالد ترامپ صورت گرفت با مردم سخن گفت .

متن پیام به شرح ذیل است:

 سلام و صبح بخیر خدمت مردم بزرگ ایران عرض می‌کنم، روز گذشته دولت ایالات متحده وعده‌ای را که شش ماه بود درباره آن صحبت می‌کرد و روی آن  در صحنه تبلیغاتی مانور می‌داد سرانجام عملی کرد؛ تحریم‌هایی که هدف آن مردم ایران است.

کاملا واضح است آنان به دنبال همه شرکت‌های ما  گشته بودند که حتی شرکت‌هایی که منحل شدند را تحریم کردند، این نشان‌دهنده استیصال دولت آمریکاست.

دنیا در برابر این دولت ایستاده است، هیچ‌کس و هیچ دولتی به غیر چند کشور در منطقه ما و رژیم صهیونیستی آمادگی این را نداشته است از اقدامات ایالات متحده پیروی کنند.

ما دیروز از لحن و صحبت‌های وزیرای امورخارجه و خزانه‌داری آمریکا این تنهایی و عصبانیت از اجماع بین‌المللی علیه یک جانبه‌گرایی آمریکا را مشاهده کردیم .

البته اقدامات آمریکا، اقداماتی است که با خشم فروان در حال صورت‌گیری است  و این وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران است  که اجازه ندهد این اقدامات خصمانه  که علیه مردم طراحی شده و برای جدا کردن آنان از یکدیگر و حاکمیت طراحی شده ضربه وارد کند. دولت این را با تمام توان دنبال کرده است و امروز هم دنبال می‌کند.

 در صحنه دیپلماسی؛ امروز خوشحال هستیم که دنیا در برابر اقدام آمریکا ایستاده و با این اقدام همراهی نکرده و امیدواریم که آثار این اقدامات را در آینده مشاهده کنیم.

دولت این وظیفه را دارد چه با همراهی دیگران و چه بدون همراهی دیگران زمینه را برای زندگی راحت مردم و کمترین اثر فراهم کند، من که در جلسات هیات دولت و سایر جلسات شاهد تلاش‌های ریاست محترم جمهور، اعضای هیات دولت و سایر نهادها و دستگاه‌های کشور هستم می‌توانم این تضمین را بدهم که همه تلاش را انجام داده و خواهیم داد.

مردم ما هم مردمی بودند که در برابر طرح و برنامه‌ریزی کسانی که دلشان برای این کشور نسوخته و با آنان  سر ستیز دارند، ایستاده‌اند،‌ مردم برنامه‌های آنان را نقش بر آب کردند و این بار هم اطمینان دارم همین کار را انجام خواهند داد.

اطمینان داریم روزهای بدی در انتظار دولت آمریکاست؛ دولتی که نتوانسته حتی به مردم خودش ثابت کند که سیاست‌هایش به نفع آنان است، دولتی که بیش از آن که به فکر منافع ملی آمریکا باشد، به فکر گروه کوچکی است که حامیانش را تشکیل می‌دهد این دولت بیشتر تلاش می‌کند جنایت‌های رژیم سعودی و اسرائیل را بپوشاند تا اینکه سیاست منافع ملی آمریکا را دنبال کند.

البته در گذشته هم دولت‌های قبلی آمریکا با همین سر و صداها و بی احترامی نسبت به مردم ایران کار خود را شروع کردند اما هرچه باتجربه‌تر شدند سیاست و لحن خودشان را عوض کردند. من یقین دارم دولت آقای ترامپ هم بعد از مدتی به این نتیجه خواهد رسید که این سیاست‌ها بر عزم ملت بزرگ ایران تاثیری نخواهد داشت.

مردم تاریخ‌ساز ما بارها نشان دادند آمریکایی‌ها نمی‌توانند تاریخ را عوض کنند این بار هم  همین تجربه تکرار خواهد شد و آمریکایی از  اقدام نابخردانه خودشان پشیمان خواهند شد.

شاد و سر بلند باشید

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز