خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

بی‌اطلاعی ظریف از تماس تلفنی عادل الجبیر با مقام‌های ایران/ جزئیات رایزنی‌ها برای آزادی مرزبانان ربوده شده

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۰۳۹

وزیر خارجه کشورمان از هرگونه تماس تلفنی عادل‌الجبیر با مقام‌های ایرانی ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: فکر می‌کنیم نیاز است عربستان در مورد سیاست منطقه‌ای خود بازنگری کند هر زمان این اتفاق بیفتد ما هم علاقه داریم با همسایگان رابطه خوبی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در جریان سفر به اسلام‌آباد با حضور در جمع خبرنگاران درباره هدف سفر خود گفت: هدف سفر پیگیری موضوع مرزبانان ایرانی بود که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شدند. در این راستا با وزیر خارجه، فرمانده ارتش و نخست وزیر  پاکستان گفت‌وگوهایی داشتیم و آنها وعده جدی برای حل این موضوع دادند.

وی افزود: وعده طرف‌های پاکستانی برای انجام اقدامات مشترک جهت جلوگیری از تکرار این فجایع نشان می‌دهد در دولت پاکستان اجماع سیاسی برای اینکه آرامش در مرزهای دو کشور بهم نخورد، اتخاذ می‌شود این وعده‌ها به نظر من جای امیدواری دارد. همینطور در این دیدارها در مورد موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کردیم.

وزیر خارجه کشورمان یادآور شد: با توجه به اینکه نخست وزیر پاکستان پیشنهاد خوبی برای پایان دادن به رنج مردم یمن ارائه داده است، در این زمینه با وزیر خارجه و فرمانده ارتش و نخست وزیر عمران خان صحبت کردیم و امیدواریم بتوانند این پیشنهاد را که در حال تبدیل شدن به اجماع بین‌المللی است، پیگیری کنند.

ظریف تاکید کرد: در مورد افغانستان و رسیدن به راه‌های صلح‌آمیز و گفت‌و‌گوهای ملی در این کشور، صحبت کردیم و در این زمینه بر همکاری ایران با پاکستان برای رساندن همه طرف‌ها در افغانستان پای میز مذاکره تاکید شد.

وی درباره ادعای تماس تلفنی عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان با مقام‌های ایرانی گفت: تا جایی که اطلاع دارم این تماس صورت نگرفته و ارتباطی برقرار نشده است. ما فکر می‌کنیم نیاز است عربستان در مورد سیاست منطقه‌ای خود بازنگری کند هر زمان این اتفاق بیفتد ما هم علاقه داریم با همسایگان رابطه خوبی داشته باشیم چرا که هیچ کدام از همسایگان ما از ایجاد تنش با ایران منفعتی نبرده‌اند و امیدواریم این سیاست را زودتر کنار بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز