خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان خبر داد:

جشن ملی گندم اول آذرماه در کردستان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۴۶

استاندار کردستان از برگزاری جشن ملی گندم در اول آذرماه امسال در کردستان خبر داد و گفت: در این جشن تولیدکنندگان برتر گندم سراسر کشور هم حضور دارند .

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در نشست هم اندیشی تشکل‌های بخش کشاورزی استان که در استانداری‌کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جشن ملی گندم اول آذرماه امسال در استان برگزار می‌شود که در این جشن تولیدکنندگان برتر گندم سراسر کشور هم حضور دارند . 

وی هدف از برگزاری این جشن را معرفی بیشتر ظرفیت‌های کردستان به دیگر استان های کشور دانست و گفت: این جشن ملی، بیان ظرفیت‌های کردستان به ویژه در بخش کشاورزی برای مسئولان ارشد کشوری است و از استانداران دیگر استان‌های کشور هم برای حضور در این جشن دعوت خواهیم کرد.

مرادنیا ادامه داد: بخش کشاورزی در راستای با توجه به تولید و اشتغالزایی ای که در بخش کشاورزی صورت گرفته است باعث شده است این بخش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: دولت حامی بخش کشاورزی است و تمام نهاده‌های بخش کشاورزی با ارز دولتی تامین شده و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد . 

استاندار کردستان همچنین از کشاورزان و فعالان بخش کشاورزی استان خواست که با همتی مضاعف برای توسعه هرچه بیشتر این بخش در استان تلاش کنند.

در ادامه این نشست جعفر خالدی به خواسته کشاورزان اشاره کرد و گفت: بر اساس وضعیت کنونی بازار می طلبد که قیمت خرید تضمینی گندم هم افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تمام نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی با ارز دولتی تامین می شود و هزینه زیادی بر تولید این محصول بر کشاورزان تحمیل نمی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآوری کرد: بر اساس برآورد انجام شده در چند سال گذشته، هزینه تولید یک کیلوگرم گندم آبی 900 تومان و گندم دیم 810 تومان بوده که امسال 30 درصد هزینه تولید نسبت به گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز