خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران:

طرح شورای شهر برای اصلاح ساختار شهرداری تهران مغایر قانون است

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۳۳۴

فوریت طرح الزام شهرداری‌ تهران به کاهش پست‌های سازمانی در حالی از سوی نمایندگان شورای شهر رای نیاورد که معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران در این جلسه گفت: ورود شورای شهر به این موضوع مغایر بندهای ماده ۸۰ قانون تشکیلات شهرداری‌هاست.

به گزارش ایلنا، نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با موضوع بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری به کاهش حوزه های معاونتی از 9 به حداکثر 6 سطح سازمانی و حذف پست‌های قائم مقامی و جانشین و مشاور در کلیه واحدها و شرکت ها تابعه، برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران که در جلسه علنی شورا حضور داشت، در این رابطه با استناد به قوانین موجود گفت: با توجه به ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها، سازمان اداری شهرداری‌ها به پیشنهاد شهرداری و با اطلاع انجمن شهر تصویب می‌شود.

وی با اشاره به ایراد برخی اعضا در خصوص غیرقانونی بودن جایگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تصریح کرد: بر اساس ماده 80 قانون شهرداری‌‌ها، شهرداری مکلف است 10 درصد درآمد مستمر خود را به امور بهداشتی و 5 درصد درآمد خود را به امور فرهنگی اختصاص دهد؛ بنابراین طرح چنین موضوعی مغایر ماده ۸۰ قانون شهرداری‌هاست.

به گفته اشرفی، معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، پیش‌نویس اصلاح ساختار سازمانی را آماده کرده است و با توجه به زوایای قانونی، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون شهرداری، این موضوع نیاز به کار کارشناسی مقتضی دارد که بعد از اظهارنظر شهردار محترم نسبت به پیش‌نویس مذکور، کار انجام خواهد شد.

معاون شهردار تهران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در رابطه با تشکیلات شهرداری، به‌کارگیری نیروهای خارج از ضابطه شهرداری در دوره‌های گذشته بوده است که در وضعیت قراردادی و شرکتی در مجموعه‌های شهرداری به‌کار گرفته شده‌ و حجم بالای نیروی انسانی و تراکم در شهرداری را موجب شده‌اند.

در پایان پس از بیان نظرات موافق و مخالف پیرامون این طرح، فوریت آن را به رای گذاشته شد که با ۹ موافق و ۱۱ مخالف، فوریت آن تصویب نشد و به صورت طرح عادی در دستور قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز