خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی:

هرگونه سوءمدیریت و ناکارآمدی در اداره امور، از پشت خنجر زدن به کشور است

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۳۴

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تقارن 13 آبان با دور جدید تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران گفت: هرگونه اختلاف، سواستفاده، سوء مدیریت و ناکارامدی در اداره کشور در شرایط فعلی از پشت خنجر زدن به انقلاب و کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس شورای اسلامی شهر تهران در نودو هفتیمن جلسه شورا با اشاره به همزمانی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی 13 آبان با دور جدید تحریم‌های ظالمانه امریکا گفت: تقارن امروز که به عنوان روز مقابله با استکبار جهانی نامگذاری شده است با آغاز دور جدید تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه ایران، نشان دهنده حقیقت مهمی است و این موضوع را به جهانیان نشان می‌دهد که خودکامگی و سلطه‌جویی که خلق و خویی استکباری است حتی در برابر قوی‌ترین منطق‌ها و اجماع جهانی نیز عقب‌نشینی نمی‌کند.

هاشمی با اشاره به اینکه پیش از توافق برجام، ایالات متحده آمریکا توانسته بود با پرونده‌سازی علیه جمهوری اسلامی، قدرت‌های بین‌المللی نظیر اروپا و شرق آسیا و حتی روسیه و چین را با خود همراه سازد و اجماع را در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران شکل دهد، گفت: اما با تدبیر نظام این اجماع و صحنه آرایی شکسته شد و منطق جمهوری اسلامی و تعامل سازنده با نظام بین الملل توانست توافقی را شکل دهد که شورای امنیت با اجماع آن را تایید کرد اما با تغییر سیاست در آمریکا خوی استکباری ایالات متحده تقویت و موجب شد که این کشور از توافق بین‌المللی برجام خارج شود. این اتفاق که نشان دهنده منطق و پایبندی محکم جمهوری اسلامی به تعهدات خود و بی‌منطقی و بدعهدی دولت ترامپ بود، صف آرایی جدیدی را در نظام بین الملل ایجاد کرد.‌

وی افزود: امروز در تاریخ نظام بین الملل، دوقطبی جدیدی تشکیل شده است، دوقطبی منطق در برابر بی‌منطقی، صلح‌طلبی در برابر جنگ طلبی و پایبندی در برابر بی‌تعهدی است.

به اعتقاد وی، این دوقطبی پس از دو قطبی جنگ سرد، حتی فراتر از دو قطبی مخالفت با جنگ خلیج فارس در سال 1390 است؛ چراکه  بسیاری از شرکای آمریکا در آن اقدام خارج از سازمان بین‌الملل، امروز در کنار جمهوری اسلامی ایران در برجام مانده‌اند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه اگرچه اقدامات، توطئه‌ها و دشمنی‌های دولت ترامپ، موجب ایجاد فشارهای اقتصادی بر ایران و در تنگنا قرار گرفتن بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه ما شده است، گفت: اما نمی‌توان ابعاد مهم دیپلماتیک آن را نادیده گرفت.

وی ادامه داد: در نظام بین‌الملل که قدرت‌های جهانی نظیر اروپا، شرق آسیا، روسیه، چین و کانادا بلا استثنا در برابر آمریکا در پیمان و توافقی قرار گیرند و تنها مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض بر طبل بی‌تعهدی بکوبند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: وضعیت امروز جهان نشان‌دهنده بلوغ دیپلماسی و اثبات حقانیت جمهوری اسلامی در 40 سالگی نظام است و بدیهی است این دستاورد بدون هزینه و تحمل سختی‌ها و فشارها بدست نخواهد آمد.

به گفته وی، امروز باید مردم احساس کنند اگر فشارهای اقتصادی را تحمل می‌کنند مسئولان نیز مانند آنان هستند،. هرگونه اختلاف، سواستفاده، سوءمدیریت و ناکارآمدی در اداره کشور در شرایط فعلی از پشت خنجر زدن به انقلاب و کشور است.

هاشمی تاکید کرد: نباید منابع محدود و فرصت‌های کمیاب در شرایط فعلی حیف ومیل شود و با تشریفات، قبیله‌گرایی و سیاسی‌کاری خدمتگزاری به مردم تحت‌الشعاع قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر مسئولان به درستی به وظایف خود عمل کنند، قطعا از مردم یکصدای پرقدرت و طنین انداز در دفاع از ایران و منافع ملی در جهان شنیده خواهد شد.

به اعتقاد وی، در شرایط فعلی و رویارویی با توطئه‌های بین‌المللی، تقویت دولت و حمایت از دستگاه‌های خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم یک ضرورت است اما انتقاد سازنده و برطرف کردن اشکالات و برخورد با متخلفین نیز بهترین نوع حمایت و تقویت مسئولان است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: در حوزه مدیریت شهری نیز رویکرد شورای پنجم، کاهش هزینه‌های غیرضروری، مقابله با رانتخواری و افزایش خدمت‌رسانی است و از کارشناسان و  اصحاب رسانه می‌خواهم که با انتقادات سازنده خود ما را در این مسیر یاری دهند.

وی با تاکید بر اینکه دوره پیش رو، مقطعی حساس در تاریخ انقلاب است، اظهار داشت: وظیفه همه مادر هر جایگاه و مقامی این است که نهایت تلاش خود را برای خدمتگذاری و تامین رضایت مردم و خداوند به کار بریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز