خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی مطرح کرد:

۳۰ درصد از جرایم رانندگی کل کشور را تهرانی‌ها مرتکب می‌شوند/مشکل مسئولان شهری هستند/دوست دارند آقای افشانی بر سر کار بماند

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۲۸۸

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ درخصوص اختصاص ۳۰ درصد از آمار کل تخلفات رانندگی به تهرانی‌ها گفت: این به دلیل امکانات ناکافی است که مسئولان شهری به مردم ارایه داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه نود و دومین جلسه شورای شهر تهران و در جنع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در جلسه شورا درخصوص روز تهران تذکرات و نظرات اعضا داده شد و پس از آن به مناسبت هفته نیروی انتظامی میزبان سردار رحیمی، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بودیم که به ارائه گزهرش عملکرد نیروی انتظامی پرداختند.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه پرونده ۶ باغ تهران بررسی شد که از این تعداد، ۵ ملک، باغ تشخیص داده شدند و یک ملک غیرباغ تشخیص داده شد.

هاشمی در ادامه افزود: در ادامه جلسه شورای شهر تهران بحث انتخاب کارشناسان متخصص در امور فنی جهت مشاوره ستاد هماهنگی کمیسیون‌های ماده 100 مطرح شد که باید 10 نفر از مشاوران اعضای شورای شهر را در این راستا انتخاب می‌کردیم. این موضوع براساس مصوبه‌ای صورت گرفت که مربوط به شورای شهر سوم بود و تاکنون اجرا نشده بود. اعضای شورای شهر در این خصوص درخواست روشنگری داشتند و به همین دلیل جلسه چند مرتبه تمدید شد و در نهایت تعدادی از این 10 نفر رای آوردند.

وی در پاسخ به این سوال که اختلاف‌نظر اعضای شورای شهر در چه مورد بود، گفت: من با توجه به اینکه این مصوبه مربوط به دور سوم شورای شهر بود و حدود 7 سال از عدم اجرای آن می‌گذشت، حساس بودم که دلیل عدم اجرای آن چه بوده است. همچنین فکر می‌کردم شاید مصوبه دیگری باعث عدم اجرای این مصوبه شده باشد به همین دلیل تصمیم گرفته بودم در یک جلسه هم‌اندیشی با شهردار موضوع کمیسیون ماده 100 را بررسی کنیم تا برای تصمیم‌گیری اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه با توجه به آخر وقت جلسه فرصت مناسبی برای باز کردن بحث نبود، اظهار کرد: با این وجود به دلیل اینکه وقت جلسه چند بار تمدید شد آگاهی اعضا در این خصوص افزایش یافت و سعی من هم این بود که آگاهی داده شود وگرنه مشکل دیگری نداشتم.

رئیس شورای شهر تهران در بخشدیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان فرمانده نیروی انتظامی در خصوص اینکه 30 درصد از جرائم رانند گی کشور به تهران اختصاص دارد، گفت: اینکه تخلفات در تهران بیشتر از جاهای دیگر است به مسئولان شهری برمی‌گردد. ما آنگونه که در شان مردم است امکانات ارائه نمی‌کنیم و به عنوان مثال به اندازه کافی پارکینگ نداریم همین امر سبب تخلف بیشتر مردم شده است.

وی افزود: عدم وجود امکانات مناسب سبب چشم‌پوشی از تخلفات مردم می‌شود چراکه گاهی خودمان هم به مردم حق می‌دهیم. بنابراین باید نسبت به ایجاد امکانات مناسب تلاش کنیم.

هاشمی ادامه داد: ما در اسلام این قانون را داریم که در صورت دزدی دست فرد باید قطع شود اما شرط آن این است که جامعه دچار گرسنگی نباشد. بنابراین بهتر است گاهی یک سوزن به خود بزنیم و یک جوالدوز به دیگران.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه جرائم رانندگی مطابق قانون به مدیریت شهری اختصاص می‌یابد، گفت: ما در این خصوص مشکلی نداریم اما مشکل آنجاست که مردم عمدتاً جریمه‌های خود را نمی‌پردازند و به سال آینده محول می‌کنند. پلیس از روش‌های دیگری جریمه ر ا وصول می‌کند و‌ آنگاه این سهم به مدیریت شهری داده نمی‌شود. این اختلاف‌نظری است که باید در سازمان برنامه‌ریزی عنوان شود تا جرائم از هر طریقی که وصول شد، سهم شهرداری باشد.

وی در بخش دیگری سخنان خود در خصوص تذکراتی که در صحن شورای شهر داده می‌شود، عنوان کرد: اگر تذکر مسیر درست را طی کرده باشد می‌تواند موثر باشد. وقتی به مرحله تذکر دادن می‌رسیم باید پیش از آن بررسی دقیق انجام داده باشیم، با مسئولان شهری جلسه گذاشته باشیم و پاسخ آنان را شنیده باشیم. بعد از طی تمامی این مراحل ممکن است این احساس شکل گیرد که باید در صحن تذکری اعلام شود.

رئیس شورای شهر ادامه داد: باید از 20 تا 2 ماه روی یک تذکر کار شود تا مسئله در سطح شهر حل شود. متاسفانه برخی از تذکرات پیشنیه بررسی چندانی ندارند. اگر تذکری داده شود و شهردار نسبت به اجرای آن اقدام نکند این موضوع می‌تواند منجر به استیضاح او شود. بنابراین ما نباید تذکر را لوث کنیم. وقتی تذکرات زیاد می‌شود هیچ اثری ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم پیگیری سفت و سخت اجرای کار پس از تذکر اعضای شورای شهر گفت: اگر اعضا تذکرات خود را پیگیری نکنند این امر نیز موجب لوث شدن تذکرات می‌شود. معمولاً وقتی تذکری داده می‌شود طی نامه‌ای به شهردار ابلاغ می‌شود و او هم به مسئول ابلاغ می‌کند و مسئول مربوطه به طور خلاصه پاسخی نیمه کاره آماده می‌کند و برای شهردار یا معاونت شورا می‌فرستد. زمانی آن را به عضو شورا که تذکر داده بود، ارجاع می‌دهیم اما متوجه نمی‌شویم که عضو شورا قانع شد یا خیر، بنابراین باید فکری به فکر ساماندهی تذکرات در شورا بکنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان سخنگوی وزارت کشور در خصوص بازنشستگی شهردار بیان کرد: صحبت سخنگوی وزارت کشور چیز جدیدی نبود همین سوال از وزیر کشور نیز شده بود و ایشان جواب داده بودند. مجدداً از سخنگوی وزارت کشور نیز این سوال پرسیده شد و ایشان هم همان پاسخ وزیر کشور را دادند. ما همچنان منتظر نظر وزیر کشور هستیم.

هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا نظر وزیر کشور مشمول زمان شده است، اظهار کرد: شاید این سکوت علامت رضا باشد. وقتی جواب نمی‌دهند یعنی دوست دارند آقای افشانی بر سر کار بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز