خبرگزاری کار ایران

شفقی تاکید کرد:

پدافندغیرعامل در سازه‌های شهری رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۱۰۴

معاون استاندارالبرز و فرماندار ویژه شهرستام کرج، پدافند غیر عامل را مدیریت جامع بحران و سپر دفاع در مواجه با رویدادهای غیرقابل پیش بینی دانست.

به گزارش ایلنا، سیروس شفقی ضمن گرامیداشت هفته پدافندغیرعامل اظهار داشت: آینده قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان قطعیتی برای رخدادها ترسیم کرد لذا سیر تحولاتی که به لحظه با آن مواجه هستیم، پدافندغیرعامل به‌عنوان مهمترین مؤلفه در پیشگیری آثار سوء برخی وقایع می‌تواند اثربخش باشد.

وی تصریح کرد: بنوعی باید عنوان مدیریت جامع بحران در عرصه دفاع از ابعاد مختلف را کلید واژه پدافندغیرعامل نامید؛ آینده‌نگری و پیش‌بینی تدابیری بری کاهش مخاطرات نیز اصلی‌ترین مأموریت پدافند غیرعامل است که با برنامه‌ریزی مبتنی بر مدیریت بحران، کارآیی خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان کرج با بیان اینکه پدافند طیف گسترده‌ای را در برمی‌گیرد، افزود: امروز نه تنها در مدیریت بحران حوادث غیرقابل پیش‌بینی، باید پدافند را مورد توجه قرار دهیم که در سایر حوزه‌ها اعم از پدافندسایبری، زیستی، شیمیایی و... نیز باید طرح برنامه داشته باشیم؛ اهمیت این موضوع نیز تا جایی بوده نقش آن بر حوزه پدافند مردم محور و حتی اقتصاد نیز سایه افکنده است.

شفقی با بیان اینکه نباید به شعارهای کلیشه‌ای در هفته پدافند غیرعامل محدود شد، گفت: با توجه شرایط جغرافیایی – اقلیمی و معین بودن استان البرز در بحران‌ها و حوادث، نه پدافند غیرعامل اهمیت چندین برابری پیدا می‌کند که از سویی روند توسعه ساخت‌وسازها در کلانشهر رو به توسعه کرج نیز الزامات رعایت پدافند در سازه‌ها را حایز اهمیت می‌سازد و مسولان و دستاندرکاران امر باید در این زمینه آینده‌پژوهی و آینده‌نگری داشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز