خبرگزاری کار ایران

بزرگداشتی برای خالق شیشه‌های شکسته

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۸۸۹

آثاری از زنده‌یاد رامیز شهوق به همراه گرامیداشتی از این هنرمند مهم و تاثیرگذار هنر مدرن ایران روی دیوار گالری فردا خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، رامیز شهوق، هنرمندی است که چون برخی از هم‌‎دوره‌های خود خیلی زود از میان ما رفت ولی آثاری که خلق کرد در تاریخ هنر ایران ماندگار شد. برای یادبود این هنرمند همزمان با تاریخ درگذشتش نمایشگاهی از آثار وی در گالری فردا برگزار خواهد شد.

در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰ اثر از جمله آثاری که از وی در حراج‌هایی چون حراج تهران به فروش رفته و یا اثرش که در نمایشگاه «نقاشان اهل ایران» که به مناسبت هفتمین دوره بازی‌های آسیایی به نمایش درآمده بود و همین اثر به عنوان بهترین اثر در این نمایشگاه انتخاب شده بود، به همراه تعدادی از حجم‌های ساخته شده توسط وی به نمایش درخواهد آمد.

شهوق در سال ۱۳۵۵ در رشته طراحی و دکوراسیون داخلی از دانشکده پلی تکنیک تهران فارغ‌التحصیل شد. جسارت او در نقاشی و تلفیق مواد به بوم خصوصاً استفاده از شیشه خرده‌های خودرو، سبک او را خاص جلوه می‌دهد. استفاده او از رنگ‌های خاموش و عمق بخشی به بوم با مواد، در زمانه او، جسارتی بود تازه و متهورانه که اگر می‌ماند، به نوعی از هنر نقاشی عمق می‌بخشید و می‌توانست نوع جدیدی از نقاشی تلفیق را از آن خود کند. بیست‌وشش‌ساله بود که در نمایشگاه فرهنگ‌وهنر شرکت کرد. در این نمایش شیشه‌های خردشده خودرو بر بوم و حجم‌سازی و برجستگی‌هایی از رنگ، سبک خاصی را نشان می‌دهد. یک سال پس از این در نمایشگاه گروهی پاکستان نیز شرکت می‌کند. انتخاب اثری از او در نمایشگاه «نقاشان اهل ایران»، به مناسبت هفتمین دوره بازی‌های آسیایی، و اخذ جایزه ویژه این جشنواره، نگاه‌ها را به سوی این نقاش جلب می‌کند؛ چون او در میان بسیاری از هنرمندان تثبیت‌شده معاصر، این جایزه را از آن خود کرد. همچنین شرکت وی در نمایشگاهی در واشنگتن و برگزیده شدن اثری از وی در میان بزرگان هنر ایران و دنیا، نام وی را بر سر زیان‌ها انداخت اما متاسفانه این هنرمد در سال ۱۳۵۸ و در جوانی از دنیا رفت. عمر کوتاه رامیز شهوق به او فرصت نداد تا نقش بیشتری در توسعه هنر مدرن ایران ایفا کند، اما همان اندک آثار به‌جا مانده از او، همچنان وی را پس از قریب به چهل سال از مرگش، در میان هنرمندان مطرح ایران دهه ۵۰ جای داده است.

این نمایشگاه از یازدهم آبانماه تا هفدهم این ماه تا هجدهم این ماه در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.و یا  برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانند با تلفن ۸۶۰۷۲۶۰۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز