خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان البرز :

دخالت در امور شوراها آسیب مهلکی به اعتماد عمومی وارد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۸۰۱

رئیس شورای عالی استان البرز اظهار داشت: دخالت در امور شوراهای اسلامی به ویژه در شهرهای بزرگ آسیب مهلکی به اعتماد عمومی وارد می سازد.

به گزارش ایلنا، نادر ایزدبین با بیان اینکه اجماع هر 13 عضو شورا برای انتخاب علی اصغر کمالی زاده به عنوان شهردار جدید را باید به فال نیک گرفت، بیان داشت: استقلال و ثبات شورایِ مرکز استان می تواند تاثیر مثبتی بر کارکرد شوراها در شهرهای البرز داشته باشد و گرچه اراده هایی برای اخلال در تصمیماتِ نمایندگان مردم وجود داشت اما به حمد الهی این داستان پایان خوشی داشت و امیدواریم به تکمیل پروژه‌های عمرانی و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمت رسانی به شهروندان منتهی شود.

وی در خصوص مباحث مهمی که از سوی شورای عالی استان البرز پیگیری می شود، به لایحه در دست بررسی «مالیات بر ارزش افزوده» در کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و گفت: مهمترین موضوعی که با همکاری شورای عالی استانها و دیگر استانهای کشور در حال رسیدگی می باشد، لایحه ای است که در صورت تصویب در کمیسیون اقتصادی و صحن علنی مجلس و تبدیل آن به قانون می تواند تبعات بسیار سوئی بر عملکرد شهرداریها و شوراهای اسلامی داشته باشد و آنها را به عناصری بی تفاوت و فاقد کارکرد تبدیل سازد.

عضو شورای اسلامی محمدشهر ادامه داد: لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» به کاهش اختیارات شوراهای اسلامی در تعیین و تصویب عوارض های محلی می انجامد، ضمن آنکه در زمینه توزیع درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده نیز تغییرات جدی صورت خواهد گرفت که در نتیجه شهرداریهایِ ورشکسته ما بیش از پیش سقوط مالی خواهند داشت و قدرتِ محلی شوراهای اسلامی نیز در معرض تهدید جدی قرار می گیرد؛ ما امیدواریم نمایندگان مجلس را برای عدم رأی‌ به این لایحه پس از ارجاع از کمیسیون اقتصادی به صحن علنی ترغیب نماییم.

رئیس شورای عالی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه قدرت و اختیارات شوراهای اسلامی نادیده گرفته شده است، خاطر نشان کرد: شورای استان در مقطع زمانی کنونی به نسبت گذشته تحرک و پویایی بیشتری دارد و ما در مباحث آموزشی و بروز رسانی اطلاعات اعضای شوراها اقدامات خوبی داشته ایم. در هر حال شوراهای اسلامی در صورتی به موفقیت لازم دست پیدا می کنند که دیگر نهادها همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند و در حیطه قانونی خود را ملزم به پاسخگویی در برابر پارلمان محلی بدانند که متاسفانه برخی مدیران تفکر شورایی و نهادِ شورا را به خوبی درک و هضم نکرده اند.

ایزدبین تصریح کرد: در فضای استان نیز تعامل خوبی با شورای برنامه ریزی استان وجود دارد و بنا داریم تا جایگاه قانونی «شورای عالی استان» را تثبیت کنیم، برای مثال قانون اظهار کرده که مصوبات شورای برنامه ریزی در حوزه مباحث عمرانی باید به شورای عالی استان ارجاع شود تا این مجموعه نیز با انجام بررسی های لازم نظر و تصمیم خود را اعلام کند که متاسفانه در ادوار گذشته چنین اقداماتی صورت نمی گرفته است. ما می خواهیم مسیرها و کانال گفتمانی جدیدی ایجاد کنیم تا جایگاه شوراهای اسلامی رفیع تر شود و بتوانیم آنگونه که شایسته است به مردم خدمت رسانی کنیم و برای رفع نیازها و مشکلات موجود گام برداریم.

وی در پایان گفت: شرایط کنونی مقطع بسیار حساس زمانی برای شهرداریها و شوراها به شمار می رود که بسیاری از شهرداری‌ها خط ورشکستگی اقتصادی را نیز رد کرده اند و شاهدیم که برای مثال در سایه برخی تصمیمات ناصحیح، مجلس به کسر 36 هزار میلیارد تومان از سهم شهرداریها از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده و افزودن آن به ردیف اعتباری یارانه رأی‌ مثبت می دهد که تبعات آن امروز دامن‌گیر نظام مدیریت شهری کشور شده و نمایندگان مجلس نیز به دنبال اصلاح آن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز