خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت کارگران صدمه دیده حادثه انفجار در شهرک صنعتی گنبد؛

جان سپردن یکی از کارگران/وضعیت کارگر دوم بسیار وخیم است

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۸۰۰

براثر حادثه انفجاری که یکشنبه همین هفته در شهرک صنعتی گنبد کاووس رخ داد، سه کارگر دچار مصدومیت سوختگی(۹۰ درصد، ۷۵ درصد و ۱۰ درصد) شدند. فرد دچار بیشترین مصدومیت، شب گذشته درگذشت و فرد دوم نیز در شرایط بسیار وخیم و نگران‌کننده‌ای به‌سر می‌برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر یکشنبه هفته جاری در شهرک صنعتی گنبد کاووس، حادثه انفجاری به وقوع پیوست که موجب مصدومیت سوختگی سه تن از کارگران (۹۰ درصد، ۷۵ درصد و ۱۰ درصد) شد.

به گفته مجید ایگدری (رییس اورژانس گنبد کاووس) این افراد ابتدا به بیمارستان شهید مطهری گنبد کاووس و سپس برای مداوای بهتر به بخش سوختگی بیمارستان ۵ آذر گرگان انتقال داده شدند. گفتنی است فردی که دچار سوختگی ۱۰ درصد شده بود، عصر همان روز حادثه از بیمارستان شهید مطهری گنبد مرخص شد.

براساس اخبار واصله از منابع آگاه ایلنا، فرد مصدومی که دچار سوختگی ۹۰ درصد شده بود، شب گذشته در بیمارستان ۵ آذر گرگان به‌خاطر آسیب‌های ناشی از سوختگی، جان خود را از دست داد. وی ۳۲ ساله و احمد خمبر نام داشت.

فرد دوم که دچار سوختگی ۷۵ درصد شده بود نیز، گفته می‌شود در شرایط بسیار وخیم و دردناکی به‌سر می‌برد. نام وی علی داودی است و او نیز جوانی ۳۲ ساله است که اکنون در بخش سوانح و سوختگی بیمارستان ۵ آذر گرگان تحت مراقبت است.

در رابطه با این حادثه، علی فارسیانی (مسئول امور خانه کارگر در شرق استان گلستان) یک‌روز بعد از وقوع آن، به خبرنگار ایلنا گفت: این حادثه در شرکت «پاسارگاد عایق پارس» که یک شرکت تولیدکننده عایق رطوبتی است، رخ داده است.

غلامرضا طالبا (دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان) نیز، در رابطه با حادثه مذکور اظهار داشت: طبق صحبتی که با بازرس اداره کار گنبد داشته‌ایم در شرکت پاسارگاد عایق پارس، یک تانکر قیر (خالی) آسیب دیده بوده که امکان نشت کردن از آن وجود داشته است. دو نفر از کارگران برای تعمیر و بستن امکان نشت از تانکر، اقدام به جوشکاری آن از داخل می‌کنند که به خاطر گاز و حرارت بالای موجود در آن، انفجار شدیدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این حادثه دو کارگری که در داخل تانکر بوده‌اند، دچار سوختگی ۷۵ درصد و ۹۰ درصد می‌شوند. یک نفر دیگر از کارگران نیز که به قصد کمک به همکارانش رفته بود، دچار سوختگی ۱۰ درصد شد.

وی گفت: طی گفتگویی که بازرسان اداره کار استان گلستان داشتم، از آنها خواستم که جهت بررسی ابعاد و جزییات این اتفاق  به محل حادثه رجوع کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز