خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد:

نمایندگان مجلس به‌جای نظارت بر مدیران، آنها را انتخاب می‌کنند/سینه خود را در برابر دست‌اندازان به اموال کارگران و بازنشستگان سپر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۲۰۴

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان در انتقاد از تغییرات اخیر برخی روسای استانی بانک رفاه کارگران، گفت: برخی نمایندگان مجلس به‌جای قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد مدیران، با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات مجلس، در پی فشار بر مدیران ارشد در مرکز کشور برآمده‌اند تا افرادی را باب میل آنها در شهرستان‌ها منصوب کنند. آنها نیز با توجه به همین فشارها، مدیران استانی خود را منصوب می‌کنند.

غلامرضا طالبا (دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان و عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان گلستان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفت: بانک رفاه کارگران به کارگران و بازنشستگان اختصاص دارد. از همین رو؛ اگر برای بانک رفاه کارگران و دیگر زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی مشکلی پیش بیاید، ما سینه خود را در برابر دست‌اندازان به اموال و دارایی این مجموعه‌ها، سپر می‌کنیم. 

وی افزود: با توجه به اینکه کارگران و بازنشستگان خود را صاحبان اصلی تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران می‌دانند، انتظارشان این است که مدیران این مجموعه‌ها نیز اینگونه فکر کرده و در راستای پیگیری و برآورده ساختن نیاز و مطالبات آنها اقدام کنند.

عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان گلستان ادامه داد: اخیرا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌جای قانون‌گذاری، نظارت بر قانون و عملکرد مدیران، با توجه به نزدیکی به زمان انتخابات مجلس، در پی فشار بر مدیران ارشد در مرکز کشور برآمده‌اند تا افرادی را باب میل آنها در شهرستان‌ها منصوب کنند. این مدیران ارشد نیز ناچار از پذیرش چنین شرایطی هستند و با توجه به این فشارها، مدیران استانی خود را منصوب می‌کنند.  

طالبا با تاکید بر نادرستی چنین رویکردی برای انتخاب مدیران استانی، اظهار داشت: ما به‌طور فی‌نفسه با تغییر مدیران مخالف نیستیم و از انتصاب مدیران شایسته؛ کسانی که کارگران و بازنشستگان را صاحبان اصلی بانک رفاه بدانند، دفاع می‌کنیم. فی‌الواقع، از نگاه شایسته‌سالارانه دفاع می‌کنیم البته اگر چنین نگاهی را در رویه انتصابات بتوانیم بیابیم. اما به این مساله که مدیران ارشد نهادی مثل بانک رفاه کارگران برای جلب رضایت خاطر برخی نمایندگان مجلس، دست به تغییر و گزینش مدیران زیرمجموعه‌هایشان بزنند، انتقاد داریم و در برابر آنها موضع‌گیری کرده، و آنها را محکوم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس به دنبال این باشند که به انتخاب و صلاحدید خودشان، مدیرانی را انتخاب کرده، و منصوب کنند پس دیگر وظیفه نظارتی آنها چه می‌شود؟ چگونه می‌توانند در چنین شرایطی نظارت بی‌طرفانه اعمال کنند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان در پایان، تاکید کرد: معتقدم این تغییر و تحولاتی که در سطح روسای بانک رفاه کارگران استان‌های همجوار ما دارد رخ می‌دهد، در چارچوب درستی پیش نمی‌رود. البته این حق قانونی یک مدیر ارشد است که بتواند مدیران زیرمجموعه‌اش را انتخاب کند. اما با توجه به اینکه نهادها و سازمان‌های همچون تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران از لحاظ منابع و اهداف، به کارگران و بازنشستگان تعلق دارد هماهنگی و مشاوره با این گروه‌ها برای انتصاب مدیران لایق، جدا از اینکه حق آنها است، می‌تواند ثمربخش باشد و موجبات ارتقای رضایت گروه‌های هدف را فراهم آورد.         

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز