خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تحویل سالمندان معتاد به بهزیستی/ارائه خدمات رایگان ترک اعتیاد به معتادان

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۴۴۰

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تحویل سالمندان معتاد به بهزیستی از ارائه خدمات رایگان ترک اعتیاد به معتادان خبر داد.

الهام فخاری (رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جمع‌آوری معتادان از سطح شهر گفت: شهرداری از سال‌های گذشته اقدام به جمع‌آوری معتادان می‌کند و با توجه به وضعیتی که آنها دارند، به نهادها و سازمان‌های مرتبط ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: سالمندان معتاد به بهزیستی تحویل داده می‌شوند. همچنین عده‌ای دیگر از معتادان که اهل شهرهای دیگر هستند، به شهر خودشان بازگردانده می‌شوند.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر درباره معتادان کارتن خواب گفت: در حال حاضر گرمخانه‌ها و اقامتگاه‌هایی که برای نگهداری از این افراد در نظر گرفته‌ شده، سه هزار نفر ظرفیت دارد که این عدد با شروع برف و باران تا پنج هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی همچنین درباره محدودیت حضور معتادان در این مراکز گفت: برای حضور این افراد هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد و آنان می‌توانند تا هر زمان که بخواهند در این مراکز بمانند.

فخاری در پاسخ به این سوال که اگر از بین این معتادان، کسی قصد ترک اعتیاد داشته باشد، شهرداری چه امکاناتی در اختیار او قرار می‌دهد، گفت: ارائه خدمات در مراکز ترک اعتیاد به معتادانی که از طرف شهرداری معرفی شوند، کاملا رایگان است.

این عضو شورای شهر افزود: در کشور ما بیشتر توان به بعد از معتادشدن افراد متمرکز است؛ در حالی که پیشگیری بهترین درمان است.

 وی افزود: در دهه اخیر تلاش هدفمند چند نهادی در حوزه مقابله با اعتیاد چشمگیر بوده است. کنترل تعداد معتادان نیازمند همکاری نهادهای مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد، قوه قضائیه و دیگر نهادهای مرتبط است. شهرداری نیز تکالیف خود را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز