خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

مقاومت زیاد مافیای کنکور و آزمون‌ها برای عدم طرح مباحث تربیتی در مدارس

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۱۹۷

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مافیای کنکور و آزمون‌ها، مقاومت زیادی می‌کند تا مباحث تربیتی و پرورشی در مدرسه طرح نشود.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی در نشست با اعضای تشکل کانون تربیت اسلامی با قدردانی از تلاش همه‌ کسانی که در بهبود آموزش‌ و پرورش تلاش می‌کنند، گفت: در شرایط فعلی احتمال اینکه بتوانیم تمرکز نهادهای دیگر را بر موضوع آموزش‌ و پرورش زیاد کنیم، کار سختی است اما این کار با کمک تشکل‌های آموزش‌ و پرورش و افرادی که در حوزه‌های مختلف حضور دارند و می‌توانند ارتباط‌های مختلفی ایجاد کنند، امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد بودجه آموزش‌ و پرورش صرف پرداخت حقوق می‌شود، اظهار داشت: عملاً بودجه‌ای برای کیفیت‌بخشی وجود ندارد و از طرفی اجرای سند تحول نیازمند تغییرات مختلفی در آموزش‌ و پرورش است که این تغییرات نیاز به بودجه مضاعفی دارد و باید در بودجه دیده شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد برنامه‌های تحولی در آموزش‌ و پرورش از جمله حذف آزمون‌های شبه‌کنکور در مدارس ابتدایی و آزمون ورودی مدارس خاص تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها با مقاومت زیادی مواجه است و تا زمانی که این برنامه‌های تحولی اجرا نشود مدارس ما به مسیر اصلی خود برنمی‌گردند و در چنین شرایطی چطور می‌توان سند تحول را اجرا و یا حیات طیبه و انسان و عبد صالح تربیت کرد، درحالی‌که مافیای کنکور و آزمون مقاومت زیادی می‌کند تا مباحث تربیتی و پرورشی در مدرسه طرح نشود و باوجود چنین مافیایی، نمی‌توان تربیت عبد صالح و تجلی حیات طیبه را در مدارس دنبال کرد.

بطحایی ادامه داد: بخش زیادی از نیروهای آموزش‌ و پرورش سابقه تربیت‌ معلم ندارند و با مجوزهای مختلفی که توسط مجلس داده‌ شده است و بدون شرکت در آزمون استخدامی و مشخص شدن صلاحیت‌های علمی لازم، استخدام شده‌اند؛ در این شرایط و باوجود چنین نیروی انسانی آیا اجرای سند تحول و نقشی که در اهمیت تربیت‌معلم برای آن قائل هستیم امکان‌پذیر است و معلمی تربیت می‌شود که بتواند سند تحول را اجرا کند و کودکان ما را به حیات طیبه برساند؟

وی افزود: با وجود همه شرایط سخت استخدامی توانستیم برای اولین بار حدود ۴۰ هزار نفر دانشجو معلم را جذب دانشگاه فرهنگیان کنیم و با بهینه شدن زمان تحصیل این دانشجویان امیدواریم تا  زودتر وارد آموزش‌ و پرورش شوند.

این عضو دولت تدبیر و امید بر اهمیت ارتباط با خانواده‌ها به‌عنوان ذی‌نفعان آموزش‌ و پرورش تأکید و خاطرنشان کرد: با تولید برنامه‌های آموزشی به خانواده‌ها سعی داریم تا خانواده‌ها را در تربیت فرزندانشان آگاه‌تر کنیم و این برنامه‌ها که از طریق سیناروبیک پخش می‌‌‌‌شود، کمک می‌کند تا در اجرای سند تحول و ساختن انسان صالح بتوانیم از توانمندی‌های خانواده‌ها استفاده کنیم و سعی داریم تا این آموزش‌های ارائه شده در سیناروبیک را برای خانواده‌ها اجباری کنیم و هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان، اولیا گواهی‌های آموزش‌ هایی که دیده اند را ارائه دهند.

بطحایی با اشاره به اهمیت رویکرد عمیق به مسائل تربیتی ابراز داشت:‌ تزویر و دورویی در مدارس باید از بین برود یعنی دانش‌‌‌‌آموزان در مدرسه یک رفتار و پوشش‌ دارند و در بیرون از مدرسه پوشش و رفتار آنها تغییر می‌کند و باید به سمتی برویم که این اتفاق نیفتد و تربیتی داشته باشیم که انسان‌ها در همه احوال، خودشان باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز