خبرگزاری کار ایران

نماینده مشکین‌شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

همه برنامه دژپسند تئوری است/ برای خود رزومه درست کرده‌اید

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۶۱۵

نماینده مشکین شهر خطاب به وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: همه برنامه شما تئوری است و همه ما تئوری‌ها را بلد هستیم. شما اشاره به موانع تولید کرده‌اید در حالی که ما قانون آن را داریم ولی اراده‌ای برای اجرای آن نمی‌بینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی ملکی نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی گفت: همه ما بر جنگ اقتصادی تاکید می‌کنیم در حالی که باید آرایش جنگی بگیریم و این باید هم در دولت، مجلس و قوه قضائیه قابل مشاهده باشد. آیا این گونه است؟

وی ادامه داد: من همه مسائل را تاریک یا سیاه نمی‌بینم و روی برنامه‌های پیشنهادی ایشان تمرکز می‌کنم. شما به بهبود وضعیت رفاه، افزایش قدرت خرید مردم و کاهش تورم تاکید دارید اما مشخص نمی‌کنید که این اقدامات با چه مکانیزمی صورت خواهد گرفت. باید توجه کرد رای آوردن یا نیاوردن مهم نیست مهم آن است که برنامه‌هایی که ارائه می‌شود قابلیت اجرایی دارند یا نه؟ چون پس از چهار یا شش ماه در همین مجلس در مورد آنها سوال خواهد شد.

نماینده مشکین‌شهر تصریح کرد: شما به تامین کالاهای اساسی مردم و تامین منابع مالی تولید اشاره کرده‌اید اما در شرایطی که تولید ناخالص داخلی کشور پایین است با چه مکانیزمی این اقدامات را انجام خواهید داد؟ با چه مکانیزمی مشکلات ارزی را حل خواهید کرد؟ واقعیت این است که شرایط کشور اجازه این کار را نمی‌دهد در حالی که آقای رئیس‌جمهور وجود ابرتورم را انکار می‌کنند شما برای مبارزه با آن برنامه‌ دارید اما باز هم درباره مکانیزم مبارزه با ابرتورم اشاره‌ای نکرده‌اید.

ملکی تصریح کرد: در کتب مختلفی که شما ارائه کرد‌ه‌اید یک آمار کمی نمی‌بینیم. شما در موردی اشاره نکردید که مثلا این آمار از کجا به کجا می‌رسد. بالاخره شما اگر رای بیاورید یک رزومه برای خود درست کرده‌اید.

وی متذکر شد: در مورد مبارزه با فساد که اشاره کرده‌اید بر شاخصه‌ها تاکید شده است. با چه مکانیزمی این کار را انجام خواهید داد چگونه با بانک‌های بیمار مبارزه خواهید کرد؟ مگر بانک‌ها نباید مشارکتی باشند در حالی که تنها کار بانک‌ها گرفتن نرخ بهره است. نباید فراموش کرد که تولید زمانی سامان می‌یابد که بانک‌ها در سود و زیان مثل تمام دنیا مشارکت داشته باشند.

ملکی تصریح کرد: همه برنامه شما تئوری است و همه ما تئوری‌ها را بلد هستیم. شما اشاره به موانع تولید کرده‌اید در حالی که ما قانون آن را داریم ولی اراده‌ای برای اجرای آن نمی‌بینیم. باید پرسید شما چگونه بین گمرک و دیگر سازمان‌های مربوط خود تعامل ایجاد خواهید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز