خبرگزاری کار ایران

نماینده جیرفت در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد:

وضعیت فعلی اقتصاد به عملکرد دژپسند و همکارانش در سازمان برنامه و بودجه برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۶۰۷

نماینده جیرفت تاکید کرد: من به عنوان یک نیروی مستقل اعلام می‌کنم که آقای دژپسند نمی‌تواند گره‌های کور کشور را باز کند و دوای درد این اقتصاد بیمار باشند. اگر وضعیت اقتصاد این است قسمتی از آن به عملکرد آقای دژپسند و همکارانشان در سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی کمالی‌پور نماینده جیرفت به عنوان مخالف با وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی اظهار کرد: قبل از اینکه برنامه‌های دژپسند را نگاه کنیم و با آن مخالفت کنیم نمایندگان باید به این مسئله واقف باشند که گذشته چراغ راه آینده ما است. کارنامه گذشته آقای دژپسند در سازمان برنامه و بودجه را مدنظر قرار دهیم و بنا بر آن تصمیم بگیریم.

وی افزود: همه می‌دانید آقای دژپسند دکتری اقتصاد بین‌الملل دارند و از سال ۸۴ درسازمان برنامه و بودجه هستند. مگر نه اینکه یک پای اقتصاد ایران سازمان برنامه و بودجه است؟ کدام برنامه و کدام بودجه در جای مناسب خود صرف شده است؟

کمالی‌پور در ادامه تصریح کرد: در قانون ۳۰ برنامه و بودجه آمده باید با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان اقتصادی بودجه کشور تعیین و بسته شود. آیا این کار را انجام داده‌اید؟ تفریق بودجه نشان می‌دهد به جای متمم از بانک پول دریافت کردید که باعث افزایش پایه پولی کشور شد. درآمدهای فروش ارز بدون اجازه مجلس صرف بودجه کشورشده که باز هم افزایش پایه پولی کشور را به همراه داشته است.

نماینده جیرفت با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه به مرکز تحقیقات و پژوهش اختصاص داده شده است، اذعان داشت: در بودجه ۹۶ ، ۱۰ میلیارد تومان را برای یک مرکز تحقیقات اختصاص دادید که تنها یک اتاق در سازمان برنامه و بودجه دارد. شما با این ۱۰ میلیارد تومان چه کارهایی انجام داده‌اید؟ مردم باید نتیجه عملکرد مثبت شما را در اقتصاد، اشتغال و رفاه خود ببینند. آیا واقعاً مشاهده می‌شود؟

وی افزود: این همه نوسانات و مشکلات در کشور یعنی شما هیچ مسئولیتی در قبال آن نداشتید یا به نظر شما توجهی نمی‌شده است؟ شما به گفته خودتان می‌خواهید اقتصاد بیمار کشور را نجات دهید. ۵۰ صفحه برنامه داده‌اید اما ای کاش ۵ صفحه برنامه می‌دادید و عمل می‌کردید. این ۵۰ صفحه تنها نوشتار است و عملکردی وجود ندارد.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی گفت: آنچه شما در برنامه‌هایتان به آن اشاره کردید بانک‌ها، بیمه‌ها و اصلاح ساختارها که تنها اشاره شده که باید انجام شود با کدام برنامه علمی و عملی و کدام راهکار در این برنامه ۵۰ صفحه‌ای مشاهده می‌شود؟

وی گفت: ما نباید کاری کنیم که سه ماه بعد دوباره طرح سوال و استیضاح به راه بیفتد و به کاری که نباید بر آن صحه می‌گذاشتیم حسرت می‌خوردیم. من به عنوان یک نیروی مستقل اعلام می‌کنم که آقای دژپسند نمی‌تواند گره‌های کور کشور را باز کند و دوای درد این اقتصاد بیمار باشند. اگر وضعیت اقتصاد این است قسمتی از آن به عملکرد آقای دژپسند و همکارانشان در سازمان برنامه و بودجه بازمی‌گردد.

کمالی‌پور در ادامه تصریح کرد: کدامیک از نمایندگان از عملکرد ایشان در سازمان برنامه و بودجه راضی هستند که می‌خواهید به او رای بدهید. امیدوار هستم دراین فضا تصمیمی بگیرید که روح و روان ملت ایران به آرامش برسد و تصمیمی بگیرید که خواست مردم شما است، نگاه مردم به تصمیم شماست و رضایت خدا و پس از آن رضایت مردم را با تصمیم خود رقم بزنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز