خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با ویژه برنامه مروری بر چهار دهه سینمای ایران؛

«کلید» فروزش در موزه سینما اکران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۳۵۷

فیلم «کلید» به کارگردانی ابراهیم فروزش و نویسندگی عباس کیارستمی در موزه سینما اکران می‌شود.

به گزارش ایلنا، فیلم «کلید» به کارگردانی ابراهیم فروزش و نویسندگی عباس کیارستمی در ویژه‌برنامه مروری بر چهار دهه سینمای ایران در موزه سینما اکران می‌شود.

این فیلم از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۶۴ است که ساعت ۱۵ روز ۱۰ آبان در موزه سینما به نمایش گذاشته می‌شود.

مادری دو فرزندش امیرمحمد، پنج ساله، و نوزاد شش ماهه خود را در خانه آپارتمانی تنها می‌گذارد و به قصد انجام کاری بیرون می‌رود. در فاصله‌ای که مادر به خانه باز می‌گردد دو کودک او به ویژه امیرمحمد، با مشکلات فراوانی روبرو می‌شوند. مادربزرگ و همسایه‌ها که دو کودک را در خطر می‌بینند و نمی‌توانند به خانه راه یابند، بیرون آپارتمان ازدحام می‌کنند و هر کدام با راهنمایی خود می‌کوشند آن دو را از خطر برهانند...

فیلم «کلید» تاکنون جوایز زیادی از جشنواره‌های بین‌المللیِ فیلم همچون سینه جونیور فرانسه، بلفورت فرانسه، سه قاره بروژ، دونکرک فرانسه، رشد و... دریافت کرده است.

در این ویژه‌برنامه ۴۰ فیلم سینمایی از سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ انتخاب شده است و به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران، اکران می‌شود.

عباس کیارستمی، شاپور قریب، داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی، مسعود کیمیایی، کیانوش عیاری، رخشان بنی‌اعتماد، ابراهیم حاتمی‌کیا، واروژ کریم‌مسیحی، مسعود جعفری‌جوزانی، رسول صدرعاملی، ناصر تقوایی، احمد امینی، فریدون جیرانی، اصغر فرهادی، رسول ملاقلی‌پور، کیومرث پوراحمد و مانی حقیقی از جمله کارگردان‌هایی هستند که آثارشان در برنامه چهار دهه سینمای ایران، مرور می‌شود و روی پرده می‌رود.

ویژه‌برنامه نمایش برگزیده‌ای از چهل سال سینمای ایران، از سوی موزه سینمای ایران، فیلم‌خانه ملی ایران و همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۶ مهر آغاز شده است و تا ۲ اسفند ادامه دارد.

علاقه‌مندان به سینمای ایران می‌توانند پنج‌شنبه هر هفته پای فیلم‌های مورد علاقه خود بنشینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز