خبرگزاری کار ایران

افشانی:

اربعین بزرگ‌ترین همایش بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۱۹۰

شهردار تهران روز گذشته برای بازدید از موکب‌های شهرداری تهران، خدمات‌‌‌رسانی خدام‌الحسین (ع) و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی راهی نجف اشرف شد. وی در ادامه در شهر نجف نزد خدام‌‌الحسین حاضر و پس از اقامه نماز صبح در حرم حضرت علی (ع)، راهی کربلا شد.

 

به گزارش ایلنا، سید محمد علی افشانی در جمع خدام‌‌‌الحسین در نجف گفت: ابتدا از همه خادمان زائران امام حسین (ع)سپاسگزارم که با دل و عشق به همه زائرانی که برای زیارت عتبات عالیات آمده اند و خدمت می کنند. پیش از این در تهران در جمع شما حاضر شدم. فقط می‌خواهم تاکید کنم که افتخار بزرگی برای شماست که اینجا هم میزبان هستید و هم مهمان.

وی با بیان اینکه رسم میزبانی و مهمانی، هر دو در فرهنگ کهن ما بسیار مهم بوده و بایدها و نبایدها درباره هر دوی آنها ذکر شده است، اظهار داشت: کسی که می‌خواهد مهمان شود، بهترین لباس‌هایش را می‌پوشد و بهترین آداب را به جای می‌آورد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شما مهمان امام حسین (ع) هستید، تصریح کرد: شما مهمان کسی هستید که بزرگ‌ترینِ انسان‌ها است و همه بشریت مدیون و وامدار اوست. شما از سوی دیگر برای زائران امام میزبان هم هستید. میزبان سعی می‌کند بهترین رفتار را در مقابل مهمان داشته باشد.

افشانی با بیان اینکه خدام‌‌الحسین باید بهترین رفتار را با مهمانان امام حسین (ع) داشته باشند، تصریح کرد: شما باید به عنوان سفیران ایران، تهران و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان، برای دیگران الگو و مثال باشید و من افتخار می‌کنم در جمع خادمان امامان هستم.

وی همچنین پیش از ترک نجف خاطرنشن کرد: آن چه من امروز مشاهده کردم، این بود که همکاران عزیز ما در شهرداری با عشق و با دل کار می‌کنند و قطعاً هر کس برای زیارت به عتبات بیاید بر این موضوع تاکید می‌کند.

شهردارتهران افزود: علی رغم اینکه جمعیت کثیری امسال به عتبات آمدند و شاهد بارندگی‌های شدید بودیم، شهر و به ویژه اطراف حرم، بسیار تمیز بود که این موضوع نتیجه تلاش خادمان امام حسین است.

افشانی با بیان این نکته که همکارانمان در شهرداری با تمام وجود تلاش می‌کنند تا به زائران خدمات مناسب ارائه کنند، ابراز داشت: خدام‌‌الحسین به معنای واقعی رسم میهمانی و میزبانی را به جا آوردند. از تک تک نیروها تشکر می‌کنم و امیدوارم اجرشان با سیدالشهدا باشد و به سلامت به کشور بازگردند.

وی ادامه داد: ان‌شاالله بعد از پایان مراسم اربعین امسال و بازگشت همه نیروها، قطعا عملکردها در همه حوزه‌ها را بررسی می‌شود و برای ارائه بهتر خدمات در سال‌های آتی اقدام می‌کنیم.

شهردار تهران با ترک نجف به سمت کربلا و در عمود ۷۰۷، از موکب بسیج شهرداری بازدید کرده و در بازدید از این موکب‌ها بیان کرد: آنچه مشاهده کردیم، خدمات صادقانه و با عشق خادمان امام به زائران بود. این همه خدمات، چون با عشق است، خستگی ندارد و شهرداری تهران نیز امسال با همراهی شورای اسلامی شهر تلاش کرد با تمام توان وارد شود. تلاش ما این بوده که امسال بهتر از همه سال ها حضور و ارائه خدمات داشته باشیم.

افشانی با اشاره به مراسم پیاده‌‌روی اربعین یادآور شد: اربعین بزرگ‌ترین و مهم‌ترین همایش بین‌المللی است و در این همایش عاشقان امام حسین (ع) از سراسر جهان به کربلا می‌آیند و بسیاری از آن ها ایرانی هستند.

 وی اضافه کرد: شهرداری تهران در این سال‌ها بخشی از خدمات‌رسانی به زائران را برعهده داشته و نیروهای شهرداری با عشق به میدان می‌آیند. همچنین ما نیز هر کجا با مسئولان عراقی دیدار داشتیم از خدمات نیروهای شهرداری و موکب بسیج شهرداری رضایت کامل داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز