خبرگزاری کار ایران

رنجکش دستور داد:

جمع آوری سریع گیاه مهاجم سنبل آبی از سطح منابع آبی آستارا

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۸۴۰

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا طی دستوری از مسئولان این شهرستان خواست هر چه سریعتر نسبت به جمع‌آوری و مقابله با گیاه مهاجم سنبل آبی در سطح منابع آبی این شهرستان اقدام نمایند.

به‌گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در حاشیه بازدید از عملیات جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در محدوده آبگیر بلوار سفیر امید آستارا یادآور شد: این گیاه باید هرچه سریعتر جمع‌آوری و از تکثیر و اتصال آن به سایر مناطق آبی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اثرات تخریبی گیاه سنبل آبی و تاثیرات آن بر محیط‌های آبی و بر هم خوردن اکوسیستم منطقه افزود: هیچ کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست و مسئولان مربوطه باید اقدامات جدی در این زمینه انجام دهند.

 وی اضافه کرد: مهمترین اقدام در زمینه تکثیر و رشد این گونه گیاهی اقدامات پیشگیرانه است که می بایست توسط محیط زیست شهرستان سایر دستگاه‌های متولی انجام می شد که متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده است.

 فرماندار آستارا از شهرداری، محیط زیست، شیلات و سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری این گونه اقدام کنند.

 وی ادامه داد: از تشکل های مردمی و فعالان محیط زیست و دوستداران طبیعت نیز درخواست می شود تا هر چه سریعتر با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

 فرماندار آستارا همچنین با اشاره به تهدیدات این گونه گیاهی اضافه کرد: برای مقابله با این تهدید برخی تنها به گرفتن عکس‌های یادگاری اقدام می‌کنند که باید به صورت جدی به آن توجه شود زیرا می‌تواند صدمات اقتصادی جبران ناپذیری در صورت کم توجهی و اقدام جدی در این زمینه به شهرستان وارد شود‌.

رنجکش ادامه داد: با توجه به تجربه خوب تشکل‌های مردمی استان گیلان در مقابله با این تهدید زیستی در رشت سازمان‌های مردم‌نهاد آستارا هم که دغدغه های زیست محیطی دارند می‌توانند در این زمینه حضور و مشارکت داشته باشند و به جای برخی حرکات تشریفاتی در کنترل و مقابله با این تهدید میدانی وارد عمل شوند.

 وی همچنین از حضور اعضای برخی تشکل‌های مردم‌نهاد در عملیات جمع آوری سنبل آبی در شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

 فرماندار آستارا یادآور شد: با توجه به ارائه گزارش نسبت به وجود این گیاه در منطقه کارگروه ویژه ای تشکیل و عملیات جمع آوری نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز