خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز:

امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز در اشکال گوناگون آن، غیر قابل تصور است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۹۵

رابطه متقابل مردم با محیط زیست شهری عامل اصلی مدیریت فضای سبز است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تأکید کرد: امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز در اشکال گوناگون آن، غیر قابل تصور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین حسن زاده با تاکید بر اهمیت فضای سبز در شهر اظهار داشت: گسترش شهرها موجب تشدید توسعه شهری بی رویه و ناپایدار شده که تشدید آلودگی های محیطی از مهمترین آن به شمار می آید که خود زمینه ساز از بین رفتن فضاهای سبز درون شهری و تغییر کاربری این گونه اراضی است.

وی افزود: توسعه فضای سبز شهری در جهت کاهش آلودگی های شیمیایی هوای شهرها در کنار عواملی همچون ایجاد منابع گذران اوقات فراغت برای شهروندان از جمله ضروریات زندگی شهرنشینی است چرا که در شهرها گذران اوقات فراغت برای کسب تعادل روحی نه تنها امری است واجب بلکه فقدان آن نیز حتی بر روی توانایی های کاری افراد تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با اشاره به نقش شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز گفت: یکی از مسائل عمده فضای سبز که در شرایط اقلیمی موجود نیاز به صرف هزینه و مراقبت مستمر دارد، مسئله نگهداری و توسعه فضای سبز است.

حسن زاده افزود: شهروندان باید با همیاری، فضای سبز موجود اعم از مشجر، چمنکاری، گلکاری، آبنما و سایر وسایل رفاهی را تا سرحد امکان پیوسته سرحال، شاداب و بصورت طبیعی و زنده نگاه دارند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز همچنین به انواع فضای سبز اشاره کرد و گفت: بطور کلی می توان گفت که بخش قابل توجهی از فضای سبز در طرحهای شهری را فضای سبز عمومی تشکیل می دهد که به دلیل بازدهی اجتماعی و اکولوژیکی به طور همزمان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این راستا استفاده از مشارکت مردمی بعنوان یک نیاز و ضرورت مطرح است و با توجه به اینکه مدیریت شهری و فضای سبز، مدیریت بر انسان، طبیعت و عناصر زیست محیطی در محدوده کار و زندگی اوست، حذف مشارکت مردمی و قطع حلقه اتصال شهروند از شهرداری و به عبارتی ساکنان شهر یا استفاده کنندگان فضای سبز از اداره کنندگان محیط شهری، به مثابه حذف نیروهای شتاب دهنده موتور محرکه مدیریت شهری است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: وجود شهروند بی تفاوت و یا بی توجه به نقش تعیین کننده استفاده کنندگان خدمات شهر، در فرآیند سیاستگذاری و در زنجیره اجرایی و نظارت شهری، هرگونه تلاش و فعالیت در جهت دستیابی به اهداف، برنامه ای را مختل و حتی ناممکن می سازد که در یک کلام می توان گفت باید رابطه مردم با محیط زیست شهری اصلی ترین عامل در مدیریت فضای سبز قلمداد می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز