خبرگزاری کار ایران

امروز هم درجلسه شورا‌ رای نیاورد ؛

مسکوت ماندن تبدیل سازمان عمران و باز‌آفرینی فضاهای شهری کرج به دو سازمان مستقل

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۵۴۷

لایحه تبدیل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج به دو سازمان مستقل در نود و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر مطرح شد اما به دلایل دیدگاه های متفاوت اعضاء و نیاز به بررسی بیشتر مسکوت ماند تا راهی کمیسیون های تخصصی شود.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مردم در نود و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج از اینکه شهرداری این کلانشهر لوایحی که فوریت چندانی ندارند اما تحت عنوان «دو فوریتی» ارائه می‌شوند را مورد انتقاد قرار دادند و خواستار اصلاح این رویه شدند، این انتقادات به دنبال آن مطرح شد که لایحه تبدیل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری به دو سازمان مستقل با قید دو فوریت مطرح شده بود.

سارا دشت گرد، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص گفت: در حال حاضر سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری غرق در روزمرگی و بیکاری است و نیروها ماموریت خاصی ندارند و بیشترین اقدامات آن به انجام تعداد محدودی پروژه های مشارکتی باز می گردد و مشخص نیست تحت چه دلایل و توجیهاتی می خواهند آن را به دو سازمان مستقل تبدیل کنند؛ این مصداق یک اقدام غیرکارشناسی است.

منصور وحیدی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز با بیان اینکه رویکرد ما در سالهای گذشته در خصوص نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شعارزده و غیرعملیاتی بوده است، گفت: متاسفانه برغم زلزله خیز بودن کرج و نیاز مبرم به برنامه راهبردی در بخش بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیرمجاز اما بیشتر طرح ها روی کاغذ مانده و روح اجرایی نداشته اند. 

احد رسولی، رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج نیز طی سخنانی بیان داشت: ایجاد سازمان مستقل برای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در تهران ثمرات خوبی به همراه داشته و اگر ما نیز به دنبال اقدامات موثر در این خصوص هستیم، باید گام های استوارتری برداریم. فراموش نکنیم که در کنار بافت های فرسوده، سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده تاریخی نیز نیازمند احیاء و بازآفرینی فرهنگی و شهرسازی هستند و با این حساب، باید گفت که فضای نیازمند مداخله به بیشتر از هزار و 300 هکتار می رسد.

فرج اله ایلیات عضو شورای اسلامی شهر کرج نیز از ارائه این لایحه با قید دو فوریت انتقاد کرد و گفت که اگر هدف از این اقدام اشتغالزایی و افزایش نیروها می باشد، اقدامی موثر و قابل توجیه نیست اما اگر قصد انتصاب مدیری توانمند و متخصص را داریم تا بحث مغفول مانده نوسازی بافت های فرسوده به صورت جهادی پیگیری شود، ماجرای دیگری است که می توان روی آن مانور داد.

مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج نیز طی سخنانی با بیان اینکه نمی توان در خصوص موضوعات مهم شهر به صورت شتابزده تصمیم گیری کرد، گفت: پیشنهاد می شود شهردار جدید رویکرد و تصمیم خود درباره  تفکیک سازمان ها یا ایجاد سازمان های جدید را به صورت یکپارچه و مدون به شورا ارائه کند تا ما تصمیم لازم را اتخاذ کنیم. 

با ذکر توضیحات فوق، اعضای شورای اسلامی شهر کرج لایحه مذکور را از دستور کار خارج کردند تا در کمیسیون های تخصصی چکش کاری شده و با پشتوانه کارِ کارشناسی در صحن علنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز