خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد:

کاهش ۴۰ درصدی سرطان‌ها با تغییر سبک زندگی

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۱۴۰

معاون وزیر بهداشت و‌رییس سازمان غذا و دارو در همایش ملی غذا گفت: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر و کاهش آنها، باید سبک زندگی اصلاح شده و به الگوی مصرف و کیفیت غذا اهمیت داده شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا اصغری با اشاره به اینکه هدف اول نامگذاری روزی به نام روز جهانی غذا در همه کشورها، مقابله و مبارزه با گرسنگی و معطوف کردن توجه جهان به گرسنکی و فقر است، افزود: کشور ایران دارای منابع بسیار از جمله نفت، گاز و محصولات کشاورزی متنوع است، بنابراین نمی توانیم بگوییم که در کشور فردی به دلیل گرسنگی، فقر غذا و سوء تغذیه جان خود را از دست می دهد.

وی تصریح کرد: ما و جهانیان می توانیم با قناعت و استفاده درست از نعمت ها، به گرسنگان ‌جهان و کاهش تعداد آنها کمک کنیم.

اصغری به افزایش تعداد افراد دارای اضافه وزن و چاق و افزایش بیماری های غیر واگیر از جمله فشار خون بالا، گرفتگی عروق قلبی و مغزی و سرطان ها به دلیل عدم تغییر سبک زندگی  در جامعه اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر و کاهش آنها، باید سبک زندگی اصلاح شده و به الگوی مصرف و کیفیت غذا اهمیت داده شود.

وی افزود: بیماری های غیر واگیر ناشی از عدم الگوی مناسب مصرف غذا، هزینه های درمانی بسیاری به نظام سلامت تحمیل می کند، بنابراین باید الگوی مصرف و رفتار غذایی اصلاح شود.

رییس سازمان غذا و دارو، سرمایه گذاران ‌حوزه صنایع غذایی را افتخار کشور دانست و تصریح کرد: ما یکی از صادرکنندگان محصولات غذایی به سایر کشورها هستیم و صنعت غذا یکی از صنایعی است که برای کشور ارز آوری دارد و این امر با تلاش مدیران و مسئولین فنی صنایع غذایی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه زندگی همراه با آرامش، تاثیر زیادی در کیفیت زندگی خواهد‌ داشت، خاطرنشان کرد: مشکل عمده ما بیشتر در نحوه مصرف و رفتار مردم در سبد غذایی است که نیاز به اصلاح الگوی مصرف و سبد غذایی مردم داریم.

اصغری بیماری های قلبی، سرطان و تصادفات را از عوامل اصلی مرگ و‌میر در کشور عنوان کرد و گفت: با تغییر در سبک زندگی می توانیم ۴۰ درصد سرطان ها را کاهش دهیم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش مصرف نمک و شکر در مواد غذایی تولیدی و کاهش و کنترل سموم دفع آفات به عنوان یکی از اقدامات موثر در حوزه غذا، گفت: از طریق سند ایمنی غذا که با همکاری و مشارکت دستگاه های مختلف از جمله وزارت جهاد کشاورزی، صنعت و سازمان محیط زیست و دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تدوین شده است، می توانیم به الگوی مصرف صحیح و اصلاح سبد غذایی مردم و ارتقای کیفی سلامت آنها و جامعه دست یابیم.

وی با تاکید بر اینکه هر محصولی که در داخل کشور تولید می شود به مثابه شلیکی به اهداف پلید دشمنان کشور است، تصریح کرد: در شرایط تحریم باید متفاوت عمل کنیم و نباید اجازه دهیم که خط تولید مواد غذایی متوقف شده و یا کارگران این بخش، بیکار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز