خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر بهداشت اعلام کرد:

ضرورت مشارکت مردم در پیشگیری از سرطان‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۲۹

این یک واقعیت است که اگر زمینه این مشارکت را فراهم کنیم، تردیدی وجود ندارد که می توان نقش جدی در حوزه پیشگیری از سرطان‌ها، ایفا کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی و سازمان های مردم نهاد گفت: با فراهم کردن زمینه مشارکت مردم، تردیدی وجود ندارد که می‌توان نقش جدی در حوزه اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از سرطان‌ها ایفا کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، محمدهادی ایازی درمان و آموزش پزشکی، در نخستین هم اندیشی منتخبین جامعه هنری و ورزشی در خصوص پیشگیری و کنترل سرطان که در ستاد مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد، هدف از برگزاری این جلسه را فراخوان عمومی جهت مشارکت مردم در موضوع پیشگیری از سرطان عنوان کرد.

ایازی گفت: این یک واقعیت است که اگر زمینه این مشارکت را فراهم کنیم، تردیدی وجود ندارد که می توان نقش جدی در حوزه پیشگیری از سرطان‌ها، ایفا کرد.

به گفته وی طی یک دهه اخیر مجموعه افراد دست اندرکار موفق شدند تلفات جاده ای را از ۲۸ هزار نفر به ۱۸ هزار نفر کاهش دهند و در این حوزه یک اهتمام جدی وجود داشته است اما بخش عمده ای از رسیدن به این مهم، با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر، سازمان های مردم نهاد و مردم بوده و نقش رسانه ها بخصوص رسانه ملی در این حوزه بی بدیل بوده است.

ایازی با اشاره به این که قریب به ۵۰ درصد موارد فوت شده در سال ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است، و ضمن یادآوری ۱۵ بهمن و روز ملی مبارزه با سرطان، خاطرنشان کرد: به مناسبت این روز ملی باید زمینه مشارکت مردم را با کمک اصحاب فرهنگ و هنر فراهم کنیم تا مردم بدانند چطور سبک زندگی خود را جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطان ها تغییر دهند.

وی اظهار امیدواری کرداین جلسه با ایجاد یک فراخوان عمومی، نقطه آغازینی باشد که سبک زندگی مردم را تغییر دهیم تا بار بیماری ها کاهش یابد و اقدامی جدی در حوزه پیشگیری از سرطان انجام شود. چون اگرچه تا به حال اقدامات خوبی در حوزه تشخیص و درمان سرطان، صورت گرفته ولی پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز