خبرگزاری کار ایران

بازگشت رونالدو؛ زمانی برای جبران/ CR7 به دنبال درخشش در برابر تیم و مربی سابق

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۶۲

رونالدو با بازگشت به ورزشگاهی که به شدت دوستش دارند می خواهد جبران مافات کند و عقب افتادگی اش از مسی را جبران کند.

به گزارش ایلنا، کریستیانو رونالدو همیشه بازیکن محبوبی در اولدترافورد بوده و خاطرات خوبی از این استادیوم دارد اما هواداران تیم بحران‌زده منچستریونایتد چشم دیدن درخشش ستاره محبوبشان در بازی امشب برابر یوونتوس را ندارند. برنده پنج توپ طلا در منچستریونایتد ستاره شد، 118 گل برای این تیم زد، سه قهرمانی لیگ برتر به‌دست آورد، نخستین قهرمانی‌اش در اروپا را رقم زد که بعدها به پنج عدد رسید و بعد با شکستن رکورد جهانی به رئال‌مادرید پیوست.

او حالا با پیراهن سیاه و سفید یوونتوس برمی‌گردد در حالی که انگیزه زیادی دارد برای زدودن ابر اتهام تجاوز در آمریکا در سال 2009، یعنی کمی قبل از انتقال به رئال‌مادرید که بر روزهای آغاز کارش در غول ایتالیایی سایه افکند. رونالدو قویا این اتهام را رد می‌کند و مورد حمایت باشگاهش نیز قرار گرفته، اما باید دید هواداران یونایتد که آخرین‌بار در سال 2013 مقابل او قرار گرفتند و برایش سنگ تمام گذاشتند، چه واکنشی نشان می‌دهند. آن شب او قلب هواداران و به‌خصوص مربی سابقش، الکس فرگوسن را شکست وقتی گل پیروزی رئال را به‌ثمر رساند و در واقع آن بازی آخرین دیدار اروپایی شیاطین سرخ با مربیگری فرگوسن افسانه‌ای بود.

رونالدو یک‌بار درباره استقبال هواداران یونایتد گفته بود: «شبی باور نکردنی بود، فوق‌العاده هیجان‌انگیز و آنچه برایم انجام دادند، بی‌نظیر بود.»

رونالدو البته زمان زیادی برای این فانتزی‌کاری‌ها ندارد چون می‌خواهد جایگاه خود را در تاریخ لیگ قهرمانان بیش از پیش مستحکم کند. پنج سال قبل ماموریت او، رساندن رئال به لادسیما، دهمین قهرمانی اروپایی، بود که سال‌ها انتظارش را کشیده بودند. یک سال بعد به این خواسته رسیدند و او به تیم کمک کرد یازدهمی، دوازدهمی و سیزدهمی را هم بگیرد قبل از تابستان اخیر که از تیم جدا شد.

رونالدو این‌طوری نقش ایفا می‌کند و هیچ‌کس بهتر از ژوزه مورینیو نمی‌داند که در آن بازی پنج سال قبل مربی رونالدو بود و در بازی امشب روی نیمکت مقابل می‌نشیند: «کریستیانو بازیکن طراز اولی است، فکر می‌کنم خیلی دوست دارد به اینجا برگردد مثل وقتی که در رئال بود. البته او هر وقت به تیم جدیدی رفته اثر خودش را گذاشته.»

حالا هدفش بردن لیگ قهرمانان به‌همراه سومین تیم متفاوت و پایان دادن به انتظار 22 سال یوونتوس است، اصلا برای همین بود که بانوی پیر برای یک بازیکن 33ساله 112 میلیون یورو پول داد. مورینیو ادامه داد: «یوونتوس یکی از تیم‌هایی است که برای قهرمانی در اروپا سرمایه‌گذاری کرده. آنها برای بردن لیگ ایتالیا نیازی به سرمایه‌گذاری ندارند، هفت سال است که پشت سر هم قهرمان این مسابقات شده‌اند.»

رونالدو، بهترین گلزن شش فصل اخیر لیگ قهرمانان می‌خواهد طلسم این فصلش را بشکند چون در بازی اول یووه مقابل والنسیا بعد از 30 دقیقه اخراج شد و بازی با یانگ بویز را به‌دلیل محرومیت از دست داد.

یوونتوس با وجود غوغایی که حول محور خرید رونالدو ایجاد شد، ثابت کرد متکی به این بازیکن نیست و هر دو بازی‌اش را بدون او برد و وضعیت خوبی برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی دارد. شرایط یونایتد کمی متزلزل‌تر است چون در خانه با والنسیا بدون گل مساوی کرده و تنها توانسته تیم سوییسی گروه را با 3 گل شکست دهد، همچنین از 9 بازی ابتدایی لیگ برتر تنها چهار بازی را برده‌اند که اصلا قانع‌کننده نیست، اما احتمالا یوونتوس را می‌برند و نخستین شکست فصل این تیم را رقم می‌زنند.

علاوه بر آن از چشم رونالدو دور نمانده که رقیب همیشگی‌اش، لیونل مسی، در دو بازی ابتدایی برای بارسلونا 5 گل زده و مقتدرانه در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان قرار گرفته، هرچند فوق‌ستاره آرژانتینی دچار شکستگی دست شده و احتمالا دو بازی پیش رو با اینترمیلان را از دست می‌دهد و این فرصت خوبی برای رونالدو است. یونایتدی‌ها از تجربه قبلی رویارویی با رونالدو خوب می‌دانند حتی برابر دوستان قدیمی رحمی از خود نشان نمی‌دهد.

ماسیمیلیانو آلگری، مربی یوونتوس که تیمش این هفته بعد از 8 برد پیاپی در آغاز سری A برابر جنوا متوقف شد و نخستین امتیازات فصل را از دست داد، تقصیر را به گردن بازی با منچستریونایتد انداخت که فکر بازیکنانش را مشغول کرده و تمرکزشان را به‌هم زده بود. یونایتد در گروه H دو امتیاز از یوونتوس عقب است و آلگری گفت: «به‌خاطر نداشتن تمرکز لازم گل خوردیم، فکرمان در منچستر بود اما برایمان مفید بود و می‌تواند هشداری باشد تا هیچ چیزی را تضمین‌شده ندانیم.»

منبع:AFP

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز