خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی ایران:

طرح اشتغال روستایی موفق نبود/ درگیری تامین اجتماعی با فعالان اقتصادی منطقی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۴۴

رییس اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از نحوه توزیع منابع اشتغال روستایی گفت: با این روش توزیع منابع، الان وضعیت به گونه‌ای شده که روستایی پول را می‌گیرد، وانتی می‌خرد و به حاشیه یک شهر کوچ می‌کند در نتیجه روستا خالی می‌شود یا نمونه داشتیم که به حاشیه شهر رفته و دکانی زده و روستا را ترک کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامحسین شافعی در جلسه اتاق بازرگانی ایران با شریعتمداری وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی  گفت: دو مساله‌ای که در این جلسه می‌خواهم به آن‌ها اشاره کنم مباحث تامین اجتماعی و اشتغال است.

وی با انتقاد از روابط کارفرماها و تامین اجتماعی افزود: درگیری تامین اجتماعی با فعالان اقتصادی منطقی نیست.

شافعی ادامه داد: بودجه قابل توجهی(١.٥میلیارد دلار) از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت اما نحوه توزیع آن نتیجه مثبتی ندارد.

وی ادامه داد: با این روش توزیع منابع، الان وضعیت به گونه‌ای شده که روستایی پول را می‌گیرد، وانتی می‌خرد و به حاشیه یک شهر کوچ می‌کند در نتیجه روستا خالی می‌شود یا نمونه داشتیم که به حاشیه شهر رفته و دکانی زده و روستا را ترک کرده است.

شافعی تاکید کرد: بنابراین باید هدف مورد توجه باشد و نحوه تخصیص منابع به روستائیان به شیوه‌ای انجام شود که هدف مشخص کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز