خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

هزینه درمان ۶۵ ساله‌ها، ۳ برابر افراد عادی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۳۲

وزیر بهداشت گفت: برآوردهای ما در سه سال گذشته نشان می‌دهد؛ هزینه درمان ۶۵ ساله‌ها در ایران تقریباً سه برابر افراد عادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش بین‌المللی سالمندان که در محل هتل استقلال برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم که از دستاوردهای این همایش زندگی آرام‌تر و سلامت بیشتر برای سالمندان باشد. آمار سالمندی در ایران تقریباً طی ۳۰ سال آینده سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد:‌ اگر برای آنهایی که در سال‌‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ متولد شده‌اند، عمری حدود ۹۰ تا ۹۵ سال در نظر بگیریم، پس در آینده با جمعیت سالمندی بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: برآوردهای ما در سه سال گذشته نشان می‌دهد هزینه درمان ۶۵ ساله‌ها در ایران تقریباً سه برابر افراد عادی است. جبران هزینه‌های این گروه به دلیل هزینه‌های سلامت آنها بسیار سخت‌تر از گروه‌های دیگر است. در مطالعه‌ای که در سال ۹۳ یعنی حدود ۴ سال پیش در ایران انجام شد مراجعه سالمندان به مراکز درمانی نسبت به سایر افراد بیش از دو برابر است.

او ادامه داد: باید اثرات ناشی از سالمند شدن و تحقیق روی آن را در دستور کار خود قرار دهیم و تجربه و برنامه‌ریزی کنیم. برای دستیابی به این هدف ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، شهری و تلاش برای افزایش توانمندی‌های مورد نیاز سالمندان و افرادی که رو به سالمندی هستند بسیار مهم و ضروری است. همه کشورها نیازمند سیاست‌های شفاف در این زمینه هستند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید به صورت منسجم و به سرعت عملیاتی شود تا بتوان آینده بهتری را برای سالمندان تبیین کرد. برای دستیابی به این هدف به اجتماعی شدن سلامت که بخشی از شعار هم هست، بیش از پیش نیاز به توجه دارد.

وی افزود: نقش خانواده، رفاه و بهبود شرایط زندگی سالمندان با توانمندسازی بیش از گذشته امروز اهمیت ویژه‌ای دارد. با همکاری سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و معاونت سازمان برنامه و بودجه سند ملی سالمندان و تقسیم کار ملی تهیه شد. این سند در شورای عالی سازمان امنیت قضایی با حضور رئیس جمهور و ۹ تن از اعضای کابینه به تصویب رسید و امروز همچنان دستور کار اصلی برای توسعه سلامت برای سالمندان کشور است. خدمات به سالمندان جزو برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت است که در دوره ریاست جمهوری روحانی اجرایی شد و خدمات بسیار گسترده‌ای را در شهرهای مختلف و حاشیه شهرها برای جمعیتی که نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و بیمه آنها هم رایگان است ارائه می‌شود.

وی افزود:  وزارت بهداشت برای بیش از ۷ میلیون سالمند در هر سطحی خدمات سلامتی را ارائه می‌دهد. ۹۴ درصد سالمندان کشور ما بیمه هستند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ۳۱ درصد از سالمندان بیمه تکمیلی هستند بنابراین آنچه که امید ما است این است که در ایران همه سالمندان از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سلامتی این امکان را داشته باشند که به صورت فعال در جامعه زندگی کنند و فعالیت‌های مورد علاقه خود را انجام دهند.سالمندان باید در کارهایی که در جامعه تاثیرگذار است نقش داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز