خبرگزاری کار ایران

مرادی در نطق میان دستور:

دستور توقف کشتار کولبران را هرچه سریع‌تر اعلام کنید

کد خبر : ۶۸۳۹۶۰

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور توقف کشتار کولبران را هرچه سریع تر اعلام کنید که در چنین شرایط اقتصادی و با وجود بیکاری در مناطق کردنشین، تداوم کشتار کولبران محروم و مظلوم با هیچ کدام از موازین اسلامی قابل توجیه نیست

به گزارش ایلنا، در نشست علنی  امروز مجلس شورای اسلامی منصور مرادی  در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از وزارتخانه‌های بهداشت، آموزش، علوم و راه جهت رسیدگی به حوزه انتخابیه وی در چند پروژه مختلف، گفت: از آنجایی که مسئولان نامبرده در خدمت به مردم غیور شهرستان های مریوان و سروآباد که همواره مرزبان رشید نظام و کیان ایران اسلامی بوده اند، گام های مثبتی برداشته اند جای خوشحالی دارد

نماینده مردم مریوان با این که حال همگان باید بدانند که در مقابل حجم عظیم کم و کاستی های حوزه انتخابیه، گویا کار خاصی صورت نگرفته که اینک به پاره ای از مشکلات اشاره می کنم، گفت: اکنون مردم انتظار دارند دولت گام‌های اجرایی در این حوزه بردارد و به عنوان زیرساخت با تخصیص اعتبارات مورد نیاز از تکمیل و به‌سازی جاده های مرگ حوزه انتخابیه آغاز کند.

مرادی در ادامه با بیان اینکه سال ها است که شهروندان قربانی این جاده های مرگ می شوند، اظهار داشت: اکنون که بحث منطقه آزاد مطرح شده باید در کمترین زمان ممکن جاده ها سامان پیدا کند چرا که هیچ روزی نیست که حادثه ای ناگوار در این جاده ها رخ ندهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه خطاب به وزیر کشور و رئیس جمهور تذکر داد: دستور توقف کشتار کولبران را هرچه سریع تر اعلام کنید که در چنین شرایط اقتصادی و با وجود بیکاری در مناطق کردنشین، تداوم کشتار کولبران محروم و مظلوم با هیچ کدام از موازین اسلامی قابل توجیه نیست و شکاف ایجاد می کند و افراد با چه مجوز قانونی گلوله به سینه یک فرد مجاهد برای کسب روزی حلال می زنند و سرپرست یک خانواده را از بین می برند لذا مسئولان به خود بیایند و جلوی کشته شدن این افراد را بگیرند.

وی مقام معظم رهبری بارها بیان کرده اند که منظورشان از مبارزه با قاچاق شامل کولبران نمی شود اما مسئولان استانی حتی از بیانات ایشان گذر می کنند و نصب العین قرار نمی دهند. با گذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی ضمن دفاع از طرح آشتی ملی خواستار به اتمام رسیدن کشتن و هرگونه خشونت علیه کولبران هستیم تا این پایان بخشیدن باعث رشد و توسعه همه جانبه کشورمان شود.در وضعیت کنونی سرمایه های اجتماعی نظیر اتحاد ملی برای ما راهگشاتر خواهد بود از این رو بیایید این سرمایه را از بین نبریم.

نماینده مردم مریوان در مجلس در ادامه بحران محیط زیست مهم تر از بحران اقتصادی و زنگ خطری برای نسل امروز و فردا است، عنوان کرد: به شدت در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری محیط زیست رنج می بریم و تعدد آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی در زاگرس به خصوص در حوزه انتخابیه گویای این ادعا است که اگر رشد فرهنگی با مشارکت مردم و انجمن های مردمی نبود شاهد خسارات جبران ناپذیری در همه بخش های محیط زیست در مناطق کردنشین بودیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع حق آبه کردستان از آب سدهای خود، اظهار داشت: سهم روستاهای کردستان از آب سدها در میزان حداقلی بوده و علیرغم پیگیری های نمایندگان مجمع استان کردستان و قول مساعد وزیر نیرو، تخصیص آب مورد نیاز هنوز عملی نشده در حالی که پیش بینی کرده بودیم با بهبود وضعیت کشاورزی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها انجام شود اما همچنان شاهد مهاجرت از روستاها به حاشیه شهرها هستیم که آسیب اجتماعی به همراه دارد.

مرادی با اشاره به وضعیت نامناسب پسماند در شهرستان مریوان، ابراز داشت: این مسأله تبدیل به بحران شده و چهره زیبای شهر توریستی مریوان را نازیبا کرده است که حاصل سوءمدیریت مدیران و عدم اجرای وعده های ایجاد تأسیسات بازیافت است؛ اکنون می خواهند با راهکار کدخدامنشی طبیعت بکری را برای سایت زباله انتخاب کنند که هیچ توجیه اقتصادی، عقلانی، علمی، فرهنگی و اجتماعی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این منطقه مشخص شده یک منطقه گردشگری بوده و علاوه بر آن پسآب تولید شده از زباله تا دوردست ترین روستاها را آلوده خواهد کرد ضمن اینکه این منطقه محروم ترین منطقه است که به جای رسیدگی به وضعیت آنها هیچ خدمتی به آنها نمی شود؛ سایت زباله را به آنها می دهند که نگران کننده است.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور بیان داشت: مسائل جناحی مانع پیشرفت استان کردستان شده است و مدیران استانی با جناحی خواندن افراد توانمند و شایسته از انتخاب مدیران توانمند سر باز می زنند و افراد ناتوان به عنوان مسئول شهرستان انتخاب می شود که موجب عدم پیشرفت شده و باعث نگرانی و نارضایتی مردم حتی از نظام می شود.

مرادی ادامه داد: کردستان محل جناح بازی نبوده و نیاز به مدیران جهادی دارد که شب و روز را نشناسند و همچنین مدیرانی که پشت میزنشین هستند نمی خواهد.

نماینده مردم مریوان در مجلس در ادامه دریاچه زریبار را نگین بی همتای غرب کشور دانست و افزود: این دریاچه می تواند با توجیه اندک به یکی از پتانسیل های غرب کشور تبدیل شود اما علیرغم پیگیری ها به علت عدم لایروبی در معرض نابودی است در حالی که نمونه ای مانند آن در کشور نداریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هزینه های سفرهای مسئولان را بخواهیم در بحث بحران دریاچه زریبار بگذارند حل می شود همچنین مرز باشماق به تنهایی می تواند خرج چندین استان را تأمین کند اما عدم مدیریت واحد در سال های اخیر مانع بسیار محکمی در راستای تحقق این هدف بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز