خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی ایلنا با کارشناسان بررسی شد؛

آینده بازار ارز‌های دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۹۵

حرف‌های ضد‌ونقیضی درباره بازگشت رونق به بازار ارزهای دیجیتال مطرح است ، بسیاری این نوع ارزهای را محور اصلی آینده اقتصاد دیجیتال عنوان می‌کنند از سوی دیگر برخی از کارشناسان و اقتصاد‌دانان نیز به ارز‌های‌دیجیتال نگاه منفی دارند و معتقدند که این سکه‌های مجازی آینده درخشانی ندارند و تا به اینجای کار نیز با حباب قیمت مواجه هستند و به زودی سیر نزولی خود را آغاز خواهند کرد.

رضا صلاح‌الدین کارشناس ارزهای دیجیتال در این خصوص به ایلنا گفت: تحلیل‌ها نشانگر آن است که بازار سکه‌های مجازی در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 میلادی با استقبال دوباره کاربران مواجه شود و این احتمال وجود دارد که در این مدت  رکورد قیمت‌های خود را بشکنند.

وی افزود: در سال گذشته شاهد رشد چشمگیر قیمت‌ ارزهای دیجیتال بودیم؛ به‌طوری که قیمت هر بیت‌کوین به یکباره و در عرض چند هفته تا مرز 20 هزار دلار صعود کرد.

به گفته صلاح‌الدین ارزهای دیجیتال در سال‌های نه چندان دور به یکی از ارکان اصلی اقتصاد جهان تبدیل خواهند شد و به آرامی پول‌های امروزی را از میان بر می‌دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بیت‌کوین در سال‌های آینده جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و همچنان به عنوان ارزشمند‌ترین پول مجازی شناخته خواهد شد؟ گفت: نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این مورد انجام داد؛ ولی تا زمانی‌که دیگر ارز‌های مجازی خدمات جدیدی را ارایه ندهند، بدون شک بیت‌کوین راه خود را ادامه می‌دهد و همواره به عنوان ارزشمند‌ترین سکه مجازی شناخته خواهد شد.

اما همانطور که گفته شده مخالفانی هم در بین کارشناسان وجود دارد که امیدی به بازار ارز‌های مجازی ندارند و همواره به مردم توصیه می‌کنند که از ورود به این بازار اجتناب کنند و سرمایه خود را در معرض خطر قرار ندهند.

فرشاد سلامی کارشناس بانکداری نوین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارد به ایلنا گفت: هنوز بیشتر ارزهای رمزنگاری شده پشتوانه اقتصادی موجهی ندارند و هر لحظه ممکن است با افت شدید قیمت مواجه شوند.

وی افزود : در بازار کنونی پول‌های مجازی، میزان استقبال مردم از آن‌ها عامل افزایش و کاهش قیمت‌ها است و چنین بازاری بسیار خطرپذیربوده و جای مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

این کارشناس بانکداری نوین در پاسخ به این سوال که آیا ورود سکه مجازی ملی به بازار می‌تواند ریسک‌پذیری را کاهش دهد؟ گفت: پول‌های مجازی که توسط بانک‌ها و یا دولت‌ها متولد می‌شوند ، اصولا کنترل زیادی روی آن‌ها انجام می‌شود به همین دلیل نوسان قیمتی شدیدی ندارند و از این نظر ، سرمایه‌گذاران تمایلی برای ورود به بازار آن‌ها نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز