خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایلنا:

تک نرخی شدن ارز بر بورس اثرگذار است/ رشد بیش از ظرفیت خودرویی‌ها متوقف شد

سیدرضا علوی گفت: قطعا با تک نرخی شدن ارز برخی رانت‌ها کاهش خواهد یافت و این موضوع بر سهام‌داری در بورس نیز اثرگذار خواهد بود.

سیدرضا علوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تغییرات جدید مدیریتی در سازمان بورس اظهار داشت: آقای شاپور محمدی از جنس بازار سرمایه است و مسلما این تغییر مدیریتی برای بورس مثبت خواهد بود.

وی با تاکید بر الزام اصلاح ساختاری در بورس گفت: نمی‌توان در کوتاه مدت انتظار خاصی از رشد شاخص‌ها در بورس داشت مگر اینکه اتفاق مهمی در بخش کلان اقتصادی رخ دهد.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با اشاره به رکود موجود در بورس افزود: قطعا با تک نرخی شدن ارز برخی رانت‌ها نیز کاهش خواهد یافت و این موضوع بر سهام‌داری در بورس اثرگذار خواهد بود.

علوی خاطر نشان کرد: هر چند در این مدت برخی از  فاصله بین ارز دولتی و آزاد استفاده کردند و این موضوع برای آنان سود زیادی به همراه داشته است و ممکن است از تک نرخی شدن ارز  ناراضی باشند اما در کل ارز تک نرخی برای کل اقتصاد مفید خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام صنایع تا پایان امسال در بازار سرمایه از اقبال بیشتری برخوردار خواهند بود؟ ، افزود: نمی‌توان به صورت دقیق در این خصوص به صنعت خاصی اشاره کرد اما در ابتدای سال خودرویی‌ها در یک شرایط خاص، بیشتر از حد و ظرفیت خود رشد داشتند که آن هم اصلاح شد.

کد خبر : ۳۹۶۹۱۴