خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی:

بلاتکلیفی ۲۲ میلیون کارگر و بازنشسته با تعطیلی شورای حقوق و دستمزد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۵۷۶

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید شورای حقوق و دستمزد و کار باید با حضور وزیر تعاون تشکیل شود که با استیضاح ربیعی عملا ۲۲ میلیون کارگر و بازنشسته برای تعیین حقوق‌شان با مشکل مواجه شده اند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی (نماینده حوزه انتخابیه رشت و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس) در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تشکیل نشدن شورای عالی کار اظهار داشت:  بعد از عزل وزیر در استیضاح یکی از ضرباتی که به جامعه کارگری وارد شد، تعطیلی شورای کار و حقوق و دستمزد بود که زمان استیضاح به آن اشاره کردیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در این شرایط اقتصادی که باید برای اشتغال، حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری شود این شورا تشکیل جلسه نمی‌دهد. طبق قانون سرپرست وزارت کار اختیار کارگروه و تصمیم‌گیری دراین رابطه را ندارد و الزاما برای این تصمیم‌گیری‌ها نیاز به وزیر است.

عجله مجلس و لجبازی دولت به کارگران آسیب زد

نماینده مردم رشت در مجلس دهم با انتقاد از دولت و مجلس گفت: استیضاح وزیر کار در آن مقطع اشتباه بود و عدم معرفی فردی جهت کسوت وزارت از سوی رییس جمهور اشتباه بزرگتری است. استیضاح زودهنگام و عجولانه و تعلل دولت در معرفی وزیر باعث عقب‌افتادگی تعیین حقوق برای جامعه ۲۲ میلیون نفری کارگران و بازنشستگان شده است.

وی تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر، فردی کاردان که بتواند حلال این مشکلات باشد به مجلس معرفی شود. ما نمایندگان هم تلاش خواهیم کرد در صورت معرفی فردی که ویژگی‌ها و شرایط وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی را داشته باشد در مجلس حتما همکاری صورت دهیم.

وزیر کار از جامعه کارگری باشد

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه با بیان اینکه وزارت کار با بخش اعظمی از جامعه ایران سر و کار دارد، اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید داشته باشد این است که از جامعه کارگری و دلسوخته این قشر باشد و در راستای ارتقاء سطح معیشت کارگران و رفع مشکلات صنفی آنها اقدام کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بلاتکلیف بودن وزارت کار مشکلاتی ایجاد کرده، بیان داشت: استیضاح عجولانه و لجبازی دولت برای عدم یا تعلل در معرفی وزیر کار موجباتی را فراهم کرده است که کارگران ضرر ببینند و این آسیب را هر دو نهاد قوه مقننه و مجریه به آنها وارد کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: دولت باید هر چه زودتر وزیر تعاون را معرفی کند تا شورای کار و شورای حقوق و دستمزد در این شرایط حساس اقتصادی تشکیل و تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز