خبرگزاری کار ایران

هشدار دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین به زائران کربلا ؛

مراقب شیوع وبا باشید/ مسافران از مصرف آب‌ آلوده پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۳۹

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی از خطر بروز وبا در کشور عراق بر اثر آب های آلوده به زائران هشدار داد.

به گزارش ایلنا، حسن نوری ساری با اشاره به استقرار آخرین تیم‌های بهداشتی و درمانی در خاک عراق گفت: برخی تیم‌ها منتظرند که مرز کرمانشاه بازگشایی شود و در غیر این‌صورت این عزیزان به سه مرز دیگر اعزام می‌شوند.
 
وی با ذکر این مطلب به تشریح وظایف کمیته بهداشت و درمان پرداخت و گفت: این کمیته برای سلامت زائران عزیز برنامه‌ریزی می‌کند و هدف اصلی حفظ سلامت است؛ از طرفی پیشگیری از بیماری‌ها، بهداشت محیط و آماده‌سازی زیر ساخت‌ها مثل تجهیز بیمارستان‌های صحرایی از وظایف این کمیته است.
 
نوری همچنین از آمادگی کامل تیم‌های بهداشتی و درمانی در پی بروز حوادث احتمالی سخن گفت و افزود: وظیفه دوستان بهداشت محیط چک کردن بهداشت آب و غذا در دو سوی مرز است.
 
نوری با اشاره به مشکلات بروز یافته در حوزه مداخلات روانشناختی در زیارت اربعین گفت: در تجمعات این چنینی بخشی از احساسات باید مدیریت شود؛ بنابراین تیم‌های بهداشت روان باید در منطقه حاضر شوند و به نظرم تقویت این تیم‌ها واجب است.
 
معاون اورژانس کشور تصریح کرد: عموما مشکلاتی نظیر اسهال وبایی در اثر آب‌های آلوده در خاک عراق در بین زوار دیده می‌شود. بیماری وبا یک تهدید جدی است و سال گذشته تعدادی بیمار در این رابطه داشتیم.
 
نوری گفت: زائرانی که سابقه بیماری‌های مزمن دارند، حتما با پزشک خود مشورت کنند؛ شاید یک زخم کوچک در پای یک بیمار مبتلا به دیابت و بدون رعایت نکات بهداشتی، نیاز به اقدامات جدی داشته باشد.
 
وی در ادامه بیان داشت: همچنین برخی زوار دیابتی ممکن است دچار افت قند خون شوند و بسیار راحت می‌توان با داشتن یک شکلات یا قند جلوی این مشکلات را گرفت. لرزش تن یا سردی از نشانه‌های افت قند است و بیماران باید این علائم را بشناسند. زواری که بیماری مزمنی دارند، داروی خود را به اندازه کافی همراه داشته باشند.
 
وی افزود: سازمان هلال احمر نیز نقاطی را در کل مسیر ایجاد کرده که در قالب کمپ‌های سلامت کار دیالیز را انجام می‌دهند.
 
نوری گفت: شانس بیماری وبا در گرما افزایش می‌یابد و اگر یک بیمار دیالیزی با این مشکل رو به رو شود، حتما دچار مشکلی حادتر می‌شود.
 
دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی با بیان اینکه همراه داشتن دارو‌های کدئین یا مخدر دار در کشور عراق ممنوع است، افزود: زائران از غذا‌های بهداشتی استفاده کنند و حتما لیوان شخصی همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز