خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

نباید با طرح‌های ناقص بین مردم فتنه ایجاد کنیم/ روش پیگیری خطا باید روشن باشد

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۹۹۸

رییس شورای شهر تهران با اشاره به طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی گفت: این طرح باید ساز و کاری برای شکایت مردم داشته باشد؛ در غیر این صورت منجر به ایجاد فتنه میان شهروندان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در نود و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با ابراز خرسندی از وجود طرح‌هایی مثل طرح الزام شهرداری تهران به انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی که برای ایجاد شفافیت مطرح می‌شود، اظهار کرد: البته این طرح‌ها کمبودهایی هم دارند. گذاشتن قراردادهای شهرداری یا پروانه‌های ساختمانی در سامانه به تنهایی مشکلی را حل نمی‌کند. ممکن است این کار تا حدی از میزان تخلفات بکاهد، اما مشکل را حل نمی‌کند.

وی ادامه داد: اگر شهروندی خواست به یک پروانه ساختمانی اعتراض کند چگونه می‌تواند اعتراضش را مطرح کند؟ به کجا و تا چه زمانی می‌تواند اعتراض خود را بگوید؟ اگر شخص برود و با سازنده درگیر شود، این امر می تواند موجب ایجاد فتنه بین مردم شود.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه می‌بایست روش پیگیری خطا روشن باشد، عنوان کرد: در سامانه باید فرمی باشد که شهروندان اعتراض خود را به یک محل برسانند.

وی ادامه داد: قراردادها مربوط به شهرداری است و مدیران موظفند، حتی پس از ۱۰ سال در خصوص خطاهای خود پاسخگو باشند، اما این طرح مربوط به مردم و سرمایه گذاران است. یعنی قرار است عده‌ای درخصوص سرمایه گذاری عده‌ای دیگر نظر دهند. ممکن است افراد پس از ۶ ماه یا یک سال بخواهند درخصوص یک پروانه ساختمانی شکایت کنند؛ درحالی که فرد سرمایه‌گذار تا آن زمان هزینه کرده است.

هاشمی تصریح کرد: این طرح اگر کامل نشود، نخست باعث ایجاد فتنه بین شهروندان می‌شود و دوم ممکن است؛ در آینده نتوانیم از پس رسیدگی به شکایات مردم برآییم. بنابراین لازم است برای شکایت مردم و رسیدگی به آن مهلت بگذاریم. ضمنا حتی می‌توانیم به معترض مهلت دهیم تا اعتراض خود را در قوه قضاییه نیز مطرح کند.

وی خاطرنشان کرد: البته من مخالف این طرح نیستم و فقط برای تکمیل طرح صحبت کردم.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: به عنوان مثال در جماران و در نزدیکی بیت امام خمینی (ره) یکی از ارگان‌های دولتی مجوز دو برج گرفته و 3 برج ساخته است و البته این در دوره گذشته بوده و اکنون اهالی آن محله بیش از 20 نامه به من نوشته‌اند ولی هنوز هیچ اتفاقی برای آن ملک نیفتاده است و می‌توان گفت هنوز اعتراض‌ها به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز