خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز خبر داد:

برگزاری دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت در استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۸۰۴۱۵

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت در راستای ارتقای سطح سلامتی شهروندان استان خوزستان ، ۳ آبان ماه سال جاری، با حضور اساتید برجسته کشوری در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، مهرداد شریفی به عنوان دبیر اجرایی این همایش، در جلسه هم اندیشی که ظهر امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه در موسسه آرمان برگزار شد، اظهار داشت: گذر بیماری ها در کشور ما تغییر کرده  و بیماری های واگیر دار جای خود را به بیماری های غیر واگیر داده است.

وی افزود: یکی از علل برگزاری این همایش ایجاد حساسیت در تک تک شهروندان استان خوزستان برای ارتقاء سطح سلامت خودشان است.

شریفی با اشاره به محور های اصلی این همایش مبنی بر  فیزیولوژی ورزش، تغذیه و بیماری های ناشی از عدم تحرک، تصریح کرد: حدود ۸۰ درصد آقایان و بالغ بر ۹۵ درصد بانوان از تحرک لازم برخوردار نیستند و این علتی است برای شیوع بیماری های قلبی و عروقی که اولین علت مرگ و میر در کشور می باشد.

وی ادامه داد: در خوزستان حدود ۵۰ درصد از افراد جامعه، در معرض خطر چاقی قرار دارند. امروزه در بحث تغذیه، متاسفانه سفره های سنتی ما به سفره های صنعتی تبدیل شده اند؛ امیدواریم در این همایش بتوانیم تغییری در نگاه مردم به وجود بیاوریم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: امیدواریم در این همایش با پرداختن به آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و بسط و گسترش ورزش همگانی با همکاری آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی،  گام های موثری را برداریم.

شریفی افزود: یکی از چالش هایی که با آن مواجه هستیم این است که به ورزش های همگانی نگاه کارشناسانه ای نشده است و اگر بتوانیم در این همایش نگاه مدیران را نسبت به این موضوع تغییر دهیم در آینده نزدیک حجم بسیار زیادی از بیماری های غیر واگیر دار کاسته خواهد شد و موجب نشاط همگانی و تامین سلامت جسمی و نهایتا به سلامت جامعه منجر می گردد.

وی با اشاره به روانشناسی ورزشی افزود: یکی از پربارترین محورهای این همایش، روانشناسی ورزشی است که نگاه مدیریتی را تغییر خواهد داد. مدیران ما باید جهانی فکر کرده و منطقه ای عمل کنند.

شریفی اظهار کرد: هدف نهایی ما در راستای اعتماد سازی مردم با یافته های علمی خود و سپس توانمند سازی مسئولین و مردم است که بسیار حائز اهمیت می باشد. برنامه ها باید تداوم، نظارت و ارزشیابی داشته باشند که شاهد خروجی مفیدی از آنها باشیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب استان ریشه بسیاری از مشکلات ورزشی و بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت را در گرو چهار مسئله دانست و افزود: خرد گرایی در تصمیم گیری، محله محور شدن ورزش، تعهد در انجام کار و همت و اعتقاد در انجام کار از جمله آنهاست که موجبات جلب مشارکت های مردمی را به وجود می آورد.

ایمان زکوی، دبیرکل دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت  طی این جلسه عنوان کرد: ویژگی خاص این همایش، ایجاد حلقه ارتباطی بین حوزه علوم ورزشی و سلامت است.

وی ادامه داد: علاوه بر این همایش، نمایشگاه جانبی مرتبط با حوزه علوم ورزشی و سلامت نیز برگزار می شود؛ همچنین ۴ کارگروه تخصصی با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می گردد.

زکوی خبرداد: کارگروه ورزش و معدودیت جریان خون که از جدید ترین کارگروه ها در کشور می باشد، برای اولین بار در ایران در این همایش برگزار می شود.

وی گردهمایی بزرگ اساتید و دانشمندان و پژوهشگران و دانشجویان در سراسر کشور را از اهداف این همایش خواند و خاطر نشان کرد: بالغ بر ۵۲ دانشگاه معتبر دولتی، حمایت خود را از این همایش بطور رسمی اعلام کردند که در کشور بی نظیر است.

دبیرکل دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت افزود: علمی کردن و تلفیق جدیدترین دستاوردهای حوزه علوم ورزشی و علوم پزشکی و استفاده از روش های نوین علمی به جای روش های سنتی از دیگر اهداف این همایش می باشد.

وی سومین هدف این همایش را، ایجاد انگیره در پژوهشگران و دانشجویان خواند و از استفاده افراد سنتی به جای افراد علمی در ورزش را در مناطق محروم انتقاد کرد.

در پایان  شریفی، از سازمان آب و برق خوزستان، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، موسسه آرمان، دانشگاه فنی حرفه ای، دانشگاه جندی شاپور، صدا و سیمای خوزستان و شهرداری اهواز که از این همایش حمایت کرده اند تشکر کرد.

برگزاری دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت در استان خوزستان

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز