خبرگزاری کار ایران

رونمایی از رباعیات خیام و خوشنویسی غیرفارسی

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۵۹۲

با حضور میرجلال الدین کزازی از اثر هنری فاخر به زبان انگلیسی از رباعیات حکیم خیام و ترجمه آن رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، به منظور پاسداشت مترجمین اشعار و ادبیات مشاهیر بزرگ ایرانی در شناسایی فرهنگ ناب ایرانی در عرصه بین‌الملل و جهانی شدن ادبیات ایرانی اثری هنری فاخر به زبان انگلیسی از رباعیات حکیم خیام و ترجمه ادوارد فیتز جرالد برجسته‌ترین مترجم رباعیات خیام در دنیا بر ایوان خانه فرهنگ خیام نصب و در تاریخ ۲۷ مهرماه در مراسمی ویژه با حضور میر جلال الدین کزازی و سهیل محمودی و اصحاب ادب و فرهنگ ایرانی رونمایی و برای همیشه ماندگار می‌شود.

این مراسم با هدف تکریم جایگاه مترجمین ایرانی و غیرایرانی ادبیات و شعر ایرانی‌ست که با ترجمه ادبی خود به زبان‌های مختلف توانسته‌اند قدمی بزرگ در شناسایی فرهنگ و مفاخر ایران در جهان بردارند.

اثر هنری نصب شده بر ایوان خانه فرهنگ خیام از آثار هنری خطی دو ملیتی مجتبی کرمی (مدیر مرکز خوشنویسی بین‌الملل) است و از مجموعه خیام ده زبانه رباعیات خیام او است، وی در طی دو دهه اخیر توانسته با هنر زیبای خوشنویسی غیرفارسی خود مجموعه‌های هنری فاخری از قرآن کریم، مولانا، حافظ و سعدی را در قالب آثار هنری دو ملیتی خلق نماید و در سراسر جهان به نمایش درآورد.

به همراه این مراسم، نمایشگاهی از دیگر رباعیات عمر خیام و ورکشاپی هنری و خوشنویسی دو روزه از هنرمندان مرکز خوشنویسی بین‌الملل در ۲۶ و ۲۷ مهرماه در محل خانه فرهنگ خیام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز