خبرگزاری کار ایران

به مناسبت دهه امامت و عید غدیر؛

برگزاری طرح رایگان استعدادیابی نقاشی در شهر پردیس

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۰۲۳

به مناسبت فرارسیدن عیدغدیر طرح رایگان استعدادیابی نقاشی و خوشنویسی توسط یک زوج هنرمند در پردیس برگزار شد.

سحر امیری مدرس نقاشی و عضو انجمن هنرهای تجسمی شورای شهر پردیس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اهداف برگزاری این طرح در سطح شهر پردیس گفت: به منظور فرهنگ سازی و ارتقا و پرورش توانایی ها و شناسایی استعدادهای هنری افراد به خصوص کودکان، این طرح همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر در پردیس برگزار شد.

وی با بیان اینکه نقاشی به رشد فکری و روحی کودکان کمک بزرگی می‌کند، گفت:  افراد مستعد زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف شرایط شرکت در کلاس‌های خصوصی و دوره‌های مختلف نقاشی را ندارند و مدارس نیز متاسفانه به اندازه لازم به رشد توانایی های کودکان توجه نمی‌کنند.

امیری افزود: بر همین اساس و دغدغه هایی که برای گسترش و آموزش نقاشی و شناخت استعدادهای نقاشی کودکان شهر داشتم طرح استعدادیابی رایگان را همزمان با دهه ولایت با کمک همسرم که استاد خوشنویسی و خطاطی هستند برای بچه هایی که محروم از آموزش بوده اند و یا هنوز خانواده ها نتوانسته اند استعداد هنری فرزندشان را شناسایی کنند با هزینه شخصی برگزار کردیم.

این مدرس نقاشی اظهار داشت: متاسفانه در جامعه ما هنر و هنرمند در حاشیه قرار گرفته و توجهی که باید به هنر شود وجود ندارد لذا ایرانی ها همانطور که در تاریخ و فرهنگ چند هزارساله خود نشان داده اند انسان هایی هنرمند بوده اند و فرهنگ و هنرشان زبانزد جهانیان بوده و ایران را به هنرمندانش می‌شناسند.

این عضو انجمن هنرهای تجسمی با اشاره به تشکیل انجمنی در شورای شهر پردیس و تشکر از توجه مسئولان این شهر به هنرمندان گفت: معمولا ما منتظریم تا مسئولان برای‌مان کاری کنند اما این‌بار من بعنوان یک هنرمند و نقاش به همراه همسرم تصمیم گرفتیم دست روی دست نگذاشته و خودمان در حرکتی نیکوکارانه و مبتکرانه طرح رایگان استعدادیابی را در نقاشی و خوشنویسی در سطح شهر برای همشهریان و کودکانی که مستعدند و هنوز کشف نشده اند برگزارکنیم و انتظار داریم مدیران فرهنگی شهر نیز برای گسترش این طرح به ما کمک کنند.

برگزاری طرح رایگان استعدادیابی نقاشی در شهر پردیس

وی با بیان اینکه فراگیری نقاشی در کودکان‌چقدر می‌تواند در رشد شخصیت و درک ذهنی آنها موثر باشد، گفت: وجود آکادمی نقاشی و هنر در جامعه مانند آکادمی فوتبال ضروری است تا یک فرد بتواند با تمام سبک‌های نقاشی آشنا شود و توانایی های خود را بشناسد اما متاسفانه ما فقط در این زمینه به ورزش اشاره کرده ایم و شاهد فعالیت آکادمی های فوتبال هستیم.

امیری توجه بیشتر مسئولان به هنر و بخصوص اهمیت نقاشی در آموزش کودکان ضروری دانست و اظهار داشت : نیاز به وجود  مکانی دایمی برای هنرمندان و ارائه کارهای هنری کاملا محسوس است و از مسئولان فرهنگی درخواست داریم اقدام به راه اندازی  یک آکادمی نقاشی در شهر کنند‌ همانطور که ما مدارس فوتبال راه اندازی میکنیم تا استعداد ها را بشناسیم و تقویت کنیم باید آکادمی نقاشی هم داشته باشیم تا یک کودک تمام سطح های کار در نقاشی را ببیند و خود انتخاب کند و مربی استعدادیابی تشخیص دهد یک فرد در چه زمینه و رشته ای موفق تر است. 

وی یادآور شد: تشکیل انجمن‌های هنری در سطح شهر می‌تواند خیلی موثر باشد تا اعضا در زمینه‌های مختلف تبادل نظر کنند و در کارهای عمرانی و زیباسازی شهر کمک رسان مسئولان شهری باشند.

وی که سالهاست با سبک رئال اساتید بزرگی چون کمال الملک و مرتضی کاتوزیان کار می‌کند، معتقد است: مدارس توجه زیادی به هنر ندارند و زنگ نقاشی به عنوان کم ارزشترین ساعت درسی زیر نظر مربیان بی‌تجربه برگزار می‌شود و در اغلب اوقات زنگ نقاشی و هنر به تدریس دروس دیگر اختصاص می یابد.

این مدرس نقاشی افزود: ما ۳۶ هوش داریم و فقط هوش ریاضی و فارسی در مدرسه ها سنجیده می‌شود و اگر کسی در این دو مورد ضعیف باشد تحقیر می شود.

وی با تاکید بر شناخت دقیق توانایی های افراد گفت: خانواده ها نبابد بدون هدف  بچه ها رو به کلاس های مختلف ببرند و این عمل  بدون شناسایی استعداد افراد تلاش و هزینه ای بی ثمر در پی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز