خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

یادمان‌ها موجب درک بیش از پیش جوانان با از خودگذشتگی شهدا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۹۸۴

شهردار کلانشهر رشت در مراسم رونمایی از یادمان شهیدان نورانی و انصاری اظهار امیدواری کرد با نصب این سردیس ها و یادمان ها نسل های سوم و چهارم انقلاب بیش از پیش از خودگذشتگی و آزادگی شهدا را درک کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محمدعلی ثابت قدم در مراسم رونمایی از یادمان شهیدان نورانی و انصاری با تاکید بر مغفول ماندن عنوان شهید راه خدمت در جامعه کنونی اظهار داشت: شهیدان انصاری و نورانی از شهیدانی بودند، که بدون منت و با از خودگذشتگی و کناره‌گیری از ظواهر دنیوی منافع شخصی خود را فدای منافع عمومی کردند.

 شهردار رشت با اشاره به حضور همیشگی عناصر داخلی خود فریفته در کشور خاطرنشان کرد: کسی که از آمریکا خود را فدای راه خدمت به وطن  می‌کند و توسط یه سری عناصر خود فریفته داخلی ترور می‌شود،  حاکی از آن است که این فرد  منافع شخصی را فدای راه عمومی کرده است.

وی افزود: این شهیدان در سی و پنج سال پیش در روز ۵ تیر ۱۳۶۰  آگاهانه خود را در این مسیر قرار دادند، و علیرغم داشتن خانواده و تعلقات دنیوی با برخورداری از یک اعتقاد ذهنی و با توجه به شرایط محیطی در راه خدمت به وطن از جان خود گذشتند.

سید محمدعلی ثابت قدم با تاکید بر ضرورت عملگرا بودن مسئولان گفت: متاسفانه برخی از مسئولان نمی دانند که چرا مسئول شدند و از چگونگی اختیارات خود اطلاع چندانی ندارند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه شهیدان در راه خدمت کم نبودند، خاطرنشان کرد: شایسته است تا مدیران با ترس از خدا و با نگرشی واقع گرایانه و صداقت در کردار و گفتار واقعیت های موجود را بپذیرند و بدانند  که چگونه باید مشکلات از گذشته به ارث رسیده را با نگاهی واقع گرایانه حل کرد.

وی یادآور شد: امید است با نصب این سردیس ها و یادمان ها نسل های سوم و چهارم انقلاب بیش از پیش از خودگذشتگی و آزادگی شهدا را درک کنند.

 محمدحسین واثق کارگراسم با تاکید بر عدم نیاز شهدا به تندیس و سردیس اذعان داشت: بیش از آنکه شهدا نیازمند این سردیس ها و یادمان ها باشند ما به آنها نیازمندیم، تا بدین وسیله یاد این عزیزان را همواره در ذهن خود داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر، با تاکید بر الگوبرداری مسئولان و مردم از شهدا خاطرنشان کرد: چه خوب است تا مسئولان در این بحران اخیر به جای مصاحبه ها و انداختن توپ در زمین دیگران خودشان پای کار بیایند.

وی با تاکید بر حضور عملگرایانه شهیدان نورانی و انصاری گفت: بسیاری از همکاران مجموعه مدیریت شهری ۷۲ ساعت کامل نخوابیدند تا بتوانند در این بارش کمک رسان مسئولان و شهروندان باشند لذا امید است تا همه مسئولان با اقتدا از شهدا در همه برهه ها حضوری عملی داشته باشند. 

 مدیرعامل سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز با قدردانی از حمایت های شهردار در نصب تندیس ها و یادمان های شهدا در سطح شهر اذعان داشت: برگزاری کنگره ۸ هزار شهید گیلان در رشت بهانه ای شد تا با درایت شهردار محترم نسبت به نصب تصاویر شهدا در تمامی بلوارهای سطح شهر اقدام گردد.

محمد باقر بشر دانش با اشاره به نقاشی دیواری به متراژ ۱۲۰۰ متر مربع به پاسداشت جانفشانی شهدا، اذعان داشت: کار پاسداشت از خون شهدا با نصب المانها و تندیس شهدای مدافع حرم و شهدای ترور ادامه پیدا کرد.

وی هدف از نصب المانهای شهیدان را آشنایی نسل سوم و چهارم انقلاب با اهداف شهدا دانست و گفت: نصب المان شهدای انصاری و نورانی از یک ماه پیش با وجود نداشتن عکسی با کیفیت  برنامه ریزی شد و در طول این یک ماه با تهیه عکس از سوی خانواده شهید نورانی این کار آغاز و امروز به شهروندان محترم شهر رشت تقدیم می شود.

 فرزند شهید نورانی با اشاره به اینکه در زمان شهادت پدر بیش از سه سال نداشته است گفت: از همان دوران کودکی همواره تصویر و یاد پدر در ذهن من نقش بسته و همواره با من بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز