خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در دیدار با رئیس شورای مبادلات بین المللی ژاپن تاکید کرد:

لزوم گسترش همکاری‌های آموزشی، فناوری و پژوهشی با مراکزآموزش عالی ژاپن

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۴۶

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در حاشیه پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه، در صبحانه کاری ماتسوزاوا (رئیس شورای مبادلات بین المللی ژاپن در کیوتو) بر گسترش همکاری‌های آموزشی، فناوری و پژوهشی با مراکزآموزش عالی ژاپن تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه، با یادآوری حسن سابقه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی ایران و ژاپن، گسترش همکاری آموزشی، فناوری و پژوهشی با ژاپن را جزو اولویت‌های همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشورمان برشمرد.

ماتسوزاوا نیز با تاکید بر ثبات ایران در میان منطقه و بااشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی و تمدنی دو ملت بزرگ ایران و ژاپن، آمادگی این شورا را برای پیگیری همکاری‌های علمی و فناوری میان مراکزآموزش عالی دو کشور اعلام کرد.

همچنین در این نشست در خصوص مواردی از قبیل: مشارکت در برگزاری برنامه های علمی به مناسبت نودمین سال تاسیس روابط رسمی دیپلماتیک ایران و ژاپن ۲۰۱۹، تاکید بر افزایش تبادل دانشجو میان دو کشور به ویژه در رشته‌های محیط زیست، مطالعات اقلیمی، علوم پایه و مهندسی، مطالعات منطقه ای و هنرهای اسلامی و ایرانی، زبان فارسی و نانو و بیو تکنولوژی، علوم پزشکی و بین رشته‌ای‌ها بحث و تبادل نظر شد.

تاکید بر گسترش همکاری در حوزه فنی و حرفه‌ای ایران و ژاپن و همچنین پیگیری مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو برای تحقق موارد مذاکره شده از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل، کی نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز و همچنین پیشکسوتان ژاپنی همکار با جمهوری اسلامی ایران ازجمله کومانو دیپلمات و سفیر اسبق ژاپن در ایران و رئیس انجمن دوستی ایران و ژاپن و رئیس مجتمع آموزشی کی شین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز