خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات کرمانشاه خبرداد:

سومار در صدر بازارچه‌های مرزی کشور برای صادرات به عراق

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۳۰۱

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از کسب رتبه نخست گمرک بازارچه مرزی سومار در صادرات به عراق طی ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، خلیل حیدری اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری گمرک بازارچه مرزی سومار در بین گمرکات مرزی  کشور با عراق ، جایگاه نخست صادرات به این کشور  را به خود اختصاص داد.
 
وی گفت: ایران در ۶ ماهه نخست سال‌جاری در مجموع ۹ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۳۳۱ تن کالا به ارزش ۴ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ۱۳۴ هزار و ۲۶۷ دلار به کشور عراق صادرکرده است که از این مقدار گمرکات استان کرمانشاه  با صدور ۲ میلیون  ۷۷۵ هزارو ۶۹۰ تن کالا (اظهاری و عبوری) به ارزش یک میلیارد و ۳۶۱  میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۳۲  دلار از لحاظ وزنی سهم ۲۸ درصدی و از حیث ارزشی سهم ۳۰ درصدی صادرات کل کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سالجاری از مجموع ۲ میلیون  ۷۷۵ هزار و ۶۹۰ تن کالای صادراتی گمرکات استان کرمانشاه (اظهاری و عبوری) به ارزش یک میلیارد و ۳۶۱  میلیون و ۲۶۸ هزار و ۹۳۲  به عراق، گمرک بازارچه مرزی سومار توانست با  با صدور ۵۹۷ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۹۸۰ دلار کالا به وزن ۶۲۶  هزار و ۶۱۱ تن در بین گمرکات مرزی  کشور با عراق رتبه نخست صادرات به  این کشور  را  به خوداختصاص دهد.
 
حیدری بیان داشت:  در ۶ ماهه نخست سالجاری میزان کالای صادراتی خروجی از  گمرک بازارچه مرزی سومار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۹۳ درصد و از حیث وزن نیز ۶۴ درصد رشد داشته است .
 
وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را ظروف از مواد پلاستیکی، سیب‌زمینی محفوظ شده، گوجه فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی ،انواع نایلون پلاستیکی، کولرهای آبی ، گرانول پلی اتیلن، نایلون پلاستیکی رولی، انواع بستنی،  مصنوعات پلاستیکی شامل انواع ورقه و پالت  عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز