خبرگزاری کار ایران

به همت شهرداری زنجان صورت می گیرد؛

قفسه‌های کتاب در اتوبوس‌های شهری تعبیه می شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۲۹۸

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: شهرداری تلاش می کند تا با تعبیه قفسه های کتاب در اتوبوس های شهری، سرانه مطالعه کتاب در زنجان را ارتقاء دهد.

به گزارش ایلنا  از زنجان، مریم شعبانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در حاشیه نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور گفت: شهرداری تلاش می کند تا با اجرای  برنامه های مختلف در راستای ارتقای وضعیت فکری و فرهنگی شهروندان  کمک کند.

وی به تلاش شهرداری برای ورود به نهضت کتابخوانی و مطالعه مفید اشاره کرد و گفت: به همین منظور قفسه های کتاب در سطح شهر تعبیه شده است که فرصتی برای مطالعه مفید شهروندان ایجاد کرده و علاقمندان می توانند با به امانت بردن این کتاب ها به مطالعه مفید بپردازند.

شعبانی به طرح تعبیه قفسه‌های کتاب در اتوبوس های شهر اشاره کرد و گفت: این اقدام باعث می شود تا شهروندان در زمان حضور در اتوبوس های شهری، مجلات و روزنامه ها را مطالعه کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان خواستار همراهی رسانه ها برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی شد و گفت: شهروندان باید در نگهداری و بازگردان کتاب های قفسه های کتاب در سطح شهر که به امانت می برند، کوشا باشند.

وی افزود: در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری هم کتابخانه‌ای وجود دارد که همه مردم می توانند کتاب‌ها را به امانت برده و در ارتقای مطالعه مفید در جامعه سهیم باشند.

شعبانی کتابخوانی را یکی از مطالبات رهبری و دولت خواند و گفت: مطالعه کتاب موجب مطالبه گری شهروندان می شود و همین موضوع کمک می کند تا وضعیت شهر ارتقا پیدا کند و زنجان به بهترین شهرهای ایران و شهروندان برتر در عرصه ملی برسد.

این مقام مسئول به اقدامات انجام شده در حوزه ارتقای فرهنگ شهرنشینی و آپارتمان نشینی از سوی شهرداری اشاره کرد و گفت: می توان با بهره‌گیری از ابزارهای هنری و آموزش کودکان به عنوان یکی از اقشار موثر به این مهم دست یافت.

وی با اشاره به اینکه افزایش آپارتمان و زندگی آپارتمان نشینی بسیاری از مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: شهرداری موظف است تا با اجرای برنامه های فرهنگی با همراهی رسانه ها مردم را با فرهنگ آپارتمان نشینی آشنا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز