خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور ناجا مطرح کرد:

به دنبال اجباری کردن صندلی کودک در خودروها هستیم/۳۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم

asdasd
کد خبر : ۶۷۶۰۱۱

از سال ۸۴ تاکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مصدوم تصادفات رانندگی داشته‌ایم که از این میزان ۲۷۷ هزار نفر کشته شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار تقی مهری (رییس پلیس راهور ناجا) در دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی درباره پویش مردمی "با احتیاط میرانم" گفت: یکی از اقدامات فرهنگ ترافیک، پویش‌های مردمی است که برای آگاهسازی و از بین بردن زمینه‌های پرخطر ترافیکی از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به آمار جانباختگان و مصدومان سوانح راندگی طی سالهای گذشته گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار مصدوم تصادفات رانندگی داشته‌ایم که از این میزان ۲۷۷ هزار نفر کشته شدند.

وی تاکید کرد: در تصادفات رانندگی یکی از قشرهایی که بیشترین صدمه را می‌بینند، کودکان هستند و این پویش برای حمایت از. کودکان است.

رییس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که در حوادث اخیر اتوبوس‌های بین شهری و کامیون‌ها و تریلی‌ها سهم بیشتری در تصادفات جاده‌دای داشتند، گفت: در حال حاضر خودروهای سواری و شخصی بیشترین تردد را در جاده‌های کشور دارند و سهم کامیون و اتوبوس نسبت به خودروهای شخصی در تصادفات کمتر است.

سردار مهری با بیان اینکه ۸ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی کودک هستند، تصریح کرد: با سایر دستگاه‌های مربوطه پیگیریم که صندلی کودک در خودروها اجباری شود و از خودروسازان خواسته‌ایم که جایی برای صندای کودک درنظر بگیرند.

وی در پایان گفت: ۳۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز داریم که حدود ۲ هزار مورد آنها در اطراف شهرهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز