خبرگزاری کار ایران

توسط وزارت دفاع؛

سامانه ایکس ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۶۵۵

سامانه ایکس ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و قاچاق ارز توسط وزارت دفاع به صورت بومی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، سامانه  ایکس ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و قاچاق ارز توسط وزارت دفاع به صورت بومی تهیه و در عوارضی دوم جاده تهران_ ساوه با حضور جانشین وزیر دفاع و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونمایی شد.

قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع ، در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه‌های ایکس ری بومی توسط وزارت دفاع با کلیات تهیه شده  و این دستگاه از های تک‌های جهان به شمار می‌رود؛ ایران ششمین کشور سازنده این دستگاه است و بومی سازی آن می‌تواند هزینه ها را به مراتب کاهش دهد.

وی ادامه داد: از مزایای این دستگاه  قابلیت تشخیص کالای قاچاق، مواد مخدر، مواد منفجره، تسلیحات نظامی ، قاچاق انسان و افزایش سرعت چکاب کامیون‌ها را دارد.

 جانشین وزیر دفاع تاکید کرد:  تا پایان سال آینده ۱۰ دستگاه ایکس ری کامیونی توسط وزارت دفاع تولید و تحویل وزارت راه خواهد شد و امیدواریم که این دستگاه در گمرکات مهم کشور نیز نصب شود.

تقی زاده ادامه داد: تولید ۳۰ دستگاه ایکس ری بومی در مراحل پایانی و نهایی است و این دستگاه در بسیاری از بخش‌ها به خصوص نرم افزار نسبت به نمونه خارجی برتری‌هایی دارد و البته هزینه‌ها به مراتب کاهش یافته است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز