خبرگزاری کار ایران

رحیم خستو:

ضرورت شفاف سازی در خصوص محل هزینه کرد جرایم ماده 100

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۶۲۲

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: عدم وحدت رویه در آراء کمیسیون ماده 100، تناقض در صدور رای کمیسیون‌ها و عدم شفاف سازی هزینه جرائم، خسارت هایی را متوجه شهروندان می کند.

به گزارش ایلنا، رحیم خستو طی نطق پیش از دستور خود در ابتدای نود و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که صبح امروز به ریاست عباس زارع برگزار شد، از فقدان رویه یکسان در صدور احکام ماده 100 به عنوان یک نقیصه بزرگ یاد کرد و افزود: اینکه برخی کمیسیون‌ها دست و دلبازانه و برخی دیگر سختگیرانه رأی‌ صادر می کنند، می تواند آسیب رسان باشد و در همین ارتباط از ریاست محترم تقاضا دارم که از دبیر اجرایی کمیسیون های ماده صد شهرداری کرج برای ارائه گزارش عملکرد و تشریح ساز و کارها دعوت به عمل آورد. 

وی افزود: طبق قانون باید بخشی از جرایم کمیسیون های ماده 100 صرف احداث پارکینگ های عمومی و طبقاتی و نظایرهم شود و در این ارتباط باید گزارش دقیقی از محل و نحوه هزینه کرد این جرایم به نمایندگان مردم ارائه شود تا مشخص گردد که این مبالغ در مسیر و کانال صحیح خود هزینه می شود یا اینکه صرف هزینه های جاری و دیگر سرفصل ها می گردد. 

خستو در ادامه به اشاره به اینکه سال گذشته عضو ناظر شورای اسلامی شهر کرج بر عملکرد سازمان فناوری اطلاعات این کلانشهر بوده است، توضیحاتی ارائه کرد و اذعان داشت: بر خود لازم می دانم از زحمات آقای محسن عسگری پژوهشگر و عضو هیئت علمی دانشگاهها که بدون کمترین چشمداشت زحمات فراوانی را برای اصلاح فرایندها در سازمان فاوا متقبل شده و بسیار منشاء اثر خیر بودند، تقدیر و تشکر نمایم و امیدوارم ریاست محترم نیز به صورت ویژه از ایشان قدردانی به عمل آورد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: سازمان فاوا در طول سال گذشته تغییرات مدیریتی نداشت و این مهم نشانگر آن است که اگر ثبات مدیریت و تخصص با یکدیگر تلفیق شوند، می تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد. در همین ارتباط تقاضا میشود از مدیرعامل محترم این سازمان نیز برای ارائه گزارش عملکرد دعوت به عمل آید و باید گفت که سازمان فاوا گام های خوبی به سمت ارائه خدمات بهینه به شهروندان برداشته است.

به گفته خستو، سازمان فاوا به مرور از فعالیت های سخت افزاری فاصله گرفته و به سمت سرویس دهی موثر به شهروندان گام برداشته است که با تداوم این روند و به واسطه توسعه شهر و شهروند الکترونیک می توان به شفافیت که شعار اصلی لیست امید نیز بوده است، تجلی بیشتری بخشید و ایجاد شفافیت بیشتر در فعالیت های کمیسیون های ماده صد نیز از جمله اقدامات موثر سازمان به شمار می رود.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رسانه های جمعی و گروهی برای انعکاس به موقع و سریع اخبار جلسات دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج، از روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج تقاضا کرد که نطق های پیش از دستور را با زبان رسانه ای ویرایش کرده و در اختیار اصحاب رسانه و افکار عمومی قرار دهند تا تذکرات و نطق ها و دیدگاه های نمایندگان مردم به درستی منعکس شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز