خبرگزاری کار ایران

دبیر همایش کاردیوآنکولوژی مطرح کرد:

تأثیر درمان‌های سرطان بر قلب بیمار/ از هر ۶ نفر در جهان یکی گرفتار سرطان است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۵۷۸

دبیر همایش کاردیوآنکولوژی با اشاره به اینکه از هر ۶ نفر در جهان یکی گرفتار سرطان است، گفت: درمان‌های مختلف سرطان اعم از شیمی‌ درمانی، هورمون‌ درمانی و پرتو درمانی به ویژه در قفسه سینه با عوارض کوتاه و بلندمدت همراه است.

به گزارش ایلنا، ثریا سلمانیان در آستانه برگزاری همایش کاردیوآنکولوژی اظهار داشت: با افزایش شیوع سرطان در جهان در حال حاضر این بیماری به چالش بزرگ بشری تبدیل شده و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت از هر 6 نفر یکی مبتلا به سرطان است و این بیماری سومین علت مرگ و میر به شمار می‌رود.

وی افزود:‌مهمترین شانس بیمار، تشخیص بیماری آن در مراحل اولیه و درمان به موقع است که خوشبختانه با  تشخیص‌های زود هنگام بسیاری از بیماران گرفتار سرطان نجات پیدا می‌کنند و طول عمر بیشتری نسبت به بیماران مبتلا به سرطان گذشته دارند.

دبیر همایش کاردیوآنکولوژی گفت: طول عمر بیمار مبتلا به سرطان که افزایش یابد، حفظ کیفیت زندگی آنها از طریق کاهش عوارض درمان و مدیریت درمان آن مدنظر قرار می‌گیرد و کاردیوآنکولوژی مبحثی است در این راستا که مسائل قلبی را در بیماران مبتلا به سرطان در نظر گرفته و از طرفی بیماران قلبی هم که مبتلا به سرطان هستند با چالش در درمان مواجه می‌شوند که در کاردیوانکوژی مورد توجه است.

این رادیو انکولوژیست گفت: درمان‌های مختلف سرطان اعم از شیمی‌درمانی، هورمون‌درمانی و پرتودرمانی به ویژه در قفسه سینه با عوارض کوتاه و بلندمدت بر روی این قسمت از بدن همراه است که کاردیوآنکولوژی به این مسائل می‌پردازد.

وی گفت: کاردیوآنکولوژی در واقع بیمار قلبی مبتلا به سرطان و عوارض قلبی ناشی از درمان را مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز