خبرگزاری کار ایران

تجاری سازی یک پماد گیاهی

سعید خانی که در رشته شیمی دارویی تحصیل کرده یکی از برگزیده‌های سومین همایش ملی طلایه داران اقتصاد مقاومتی است. او توانسته برای نخستین بار در جهان با استفاده از گیاهان دارویی پماد درمان واریکوسل را تولید و تجاری‌سازی کند. استفاده از این پماد افراد مبتلا به واریکوسل را از عمل جراحی بی‌نیاز می‌کند.

به گزارش ایلنا، خانی درباره ساخت این پماد گیاهی، می‌گوید: «من مدت 10 سال است که در زمینه طب سنتی و فرآورده‌های گیاهان دارویی فعالیت می‌کنم و تحصیلاتم در زمینه شیمی دارویی است. اختراعات دارویی متعددی دارم که فعلا با حمایت بسیج سازندگی توانسته‌ام یکی از آن‌ها را تجاری‌سازی کنم و خوشبختانه با استقبال خوب پزشکان و بیماران مبتلا به واریکوسل روبه‌رو شده است.»

او درباره ایده تولید این پماد گیاهی، خاطرنشان می‌کند: «ایده تولید پماد گیاهی پاپیتال پیچ با توجه به نیاز بازار و احتیاج بیماران مبتلا به واریکوسل به ذهنم رسید. تعداد زیادی از مردان در رده سنی 15 تا 30 به بیماری واریکوسل مبتلا هستند و تنها راه درمان هم عمل جراحی است که 1 میلیون تومان هزینه دارد. تولید این پماد گیاهی با استقبال پرشکان مواجه شد و تعداد زیادی از آن‌ها با مشاهده آثار بسیار خوب مصرف پماد موضعی این محصول را برای بیمارنشان تجویز می‌کنند. مصرف این پماد در موارد متعدد باعث بی‌نیازی از عمل جراحی شده و قیمت آن فقط 70 هزار تومان است. این پماد گیاهی هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارد.»

کد خبر : ۴۴۷۵۳۳