خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تفکیک تنها به شرط معاونت شدن تامین اجتماعی در ریاست‌جمهوری مورد تایید است

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۳۳۳

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی گفت: دولت اگر قصد دست‌اندازی به تامین اجتماعی از طریق تفکیک وزارت کار ندارد، این سازمان را مثلا زیر شاخه وزارت نفت کند.

اولیا علی بیگی (عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) به خبرنگار ایلنا گفت: تفکیک وزاتخانه کار، رفاه و تامین اجتماعی را تنها با یک شرط می‌پذیریم. سازمان تامین اجتماعی باید به صورت معاونت زیر نظر ریاست جمهوری با رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی اداره شود.

این عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: براساس اصل ۲۹قانون اساسی تامین رفاه از وظایف دولت است. سازمان تامین اجتماعی هیچ وظیفه‌ای در قبال تامین رفاه عمومی ندارد. تفکیک وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی و قرار گرفتن این سازمان زیر شاخه‌ی وزرات رفاه، بیم اینکه دولت از منابع این سازمان در جهت رفاه عمومی استفاده کند را بالا می‌برد.

وی در پاسخ به این سوال که نقش وزارت بهداشت در تفکیک وزارت کار چیست، گفت: در صورتی که این سازمان به طو رمستقل اداره نشود، به طور دولت در تامین کسری خود در تامین رفاه عمومی از منابع این سازمان استفاده می‌کند. وزارت بهداشت هم وزارتخانه‌ای جداگانه از دولت نیست. این درحالی است که دولت کمترین نقشی در تامین منابع سازمان تامین اجتماعی ندارد و منابع این سازمان تماما از سمت کارگران و دسترنج آن‌ها تامین می‌شود.

علی بیگی در پایان گفت: دولت اگر قصد دست‌اندازی به سازمان تلامین اجتماعی را ندارد، برای نشان دادن حسن نیت خود این سازمان را مثلا زیرشاخه وزارت نفت قرار بدهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز