خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران:

اجرای طرح‎ نگهداشت و افزایش تولید نفت متوقف نمی‎شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۳۲۹

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران از تداوم اجرای طرح‎ نگهداشت و افزایش تولید نفت خبر داد و گفت: هدف‌گذاری اصلی نفت از اجرای این طرح‎، اشتغال‌زایی و ایجاد رونق در کسب‎وکار شرکت‎های داخلی است، بنابراین به‎رغم محدودیت‎های موجود، توقفی در کار نخواهد بود.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، غلامرضا منوچهری، در نشستی مشترک با مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب در اهواز اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران بر آن است تا با همه توان، سقف تولید خود را حفظ کند و امیدواریم زمانی که پروژه‎های‎ نگهداشت و افزایش تولید نفت به سرانجام می‎رسند و منتهی به افزایش تولید نفت می‎شوند، در شرایط متفاوتی نسبت به امروز باشیم.

وی با اشاره به این‌که غالب بسته‎های طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب اختصاص دارد، هدف‌گذاری اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران را از اجرای این بسته‎های سی‌وچهارگانه، اشتغال‌زایی و ایجاد رونق در کسب‎وکار شرکت‎های داخلی فعال در صنعت نفت عنوان کرد و گفت: در شرایط رکود نسبی کاری، اجرای این حجم از پروژه‎ها می‌تواند نقش بسزایی در تحقق هدف‌گذاری‎ها داشته باشد.

منوچهری با بیان این‎که تامین منابع ارزی و ریالی این طرح با مشکلی روبه‎رو نخواهد شد، از اخذ مصوبات و مجوزهای لازم برای فروش اوراق مشارکت ریالی خبر داد و گفت: آنچه در اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت حائز اهمیت است، حفظ انسجام و یکپارچگی فعالیت‎ها به منظور پیشبرد هماهنگ امور و معطل نماندن سرمایه‎هاست؛ موضوعی که هم کارفرما و هم پیمانکاران باید مدنظر قرار دهند و توان خود را برای انجام کار در برنامه زمانی تعیین شده به‌کار گیرند.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در این نشست، برای کارفرمایان این بسته‎های کاری سی‌وچهارگانه که شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بزرگ‌ترین آنهاست نیز توصیه‎هایی داشت؛ از جمله آن‌که کارفرما باید در هر مقطعی از کار، بر روال انجام کار از سوی پیمانکار نظارت کافی داشته باشد و بداند که هر بخش از کار قرار است با چه راهبردی، با چه نوع تقسیم کار، چه سازوکار و چه تشکیلاتی اجرایی شود.

وی با تاکید بر این‎که راهبرد پیاده‎سازی امور در هر مقیاسی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: مجموع این عوامل، نشان‎دهنده اهمیت پیمانکار است و به همین دلیل است که احراز صلاحیت پیمانکاران در این پروژه‎ها مورد توجه قرار گرفته است.

منوچهری ادامه داد: شما به عنوان کارفرما باید تمام اجزای کار را بشناسید، کیفیت‎سنجی و زمان‎سنجی کنید و دقیقا بدانید که پیمانکار چگونه کار را راهبری و عملیاتی می‌کند.

وی در عین حال بر ضرورت همکاری و همراهی کارفرما با پیمانکار و تلاش برای به حداقل رساندن گره‎های کاری پیمانکاران تاکید کرد و افزود: کارفرما در ایجاد شرایط و فضای کاری مساعد برای پیمانکار نقش اساسی دارد.

برخورداری از شبکه کاری قوی، برقراری ارتباط مناسب با شرکت‎های بهره‎بردار، پیاده‎سازی نظام مدیریت پروژه به شکل مطلوب، انضباط کاری، برگزاری کارگاه‎های آموزشی به‌منظور تبیین مدل قراردادی (EPC/EPD)، گزارش‎دهی مناسب، کاهش بوروکراسی‎های اداری و تسریع فرایندهای سازمانی و حداکثرسازی ارتباطات، دیگر مواردی بود که منوچهری بر آنها تاکید کرد و گفت: ما هیچگونه اطلاعات پنهانی نداریم. چرخه اطلاعاتی به بلوغ ما و به انجام بهتر کارها کمک می‎کند. پس باید این چرخه اطلاعاتی را تقویت کنیم و نباید اجازه دهیم اطلاعات در جایی رسوب کند.

وی به اختصاص ۴ درصد از اعتبارات این طرح به مسئولیت اجتماعی هم اشاره و ابراز امیدواری کرد این مقدار اعتبار به بهبود شرایط رفاهی در مناطق عملیاتی مربوطه بینجامد.

منوچهری با اشاره به قراردادهای مرتبط با طرح‎های مناطق غرب کارون، جاسک و همین‌طور قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت که در آینده امضا خواهند شد، گفت: پیش‎بینی می‎کنیم در مجموع تا پایان سال، تعداد قابل توجهی قرارداد امضا شود و تحرک خوبی را در نظام پیمانکاری کشور شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: اگرچه دشمن بر آن است با تحریم‎های سختگیرانه ما را متوقف کند، اما می‎توانیم با برنامه‎ریزی درست و هدفمند، حرکتی شتابان داشته باشیم و دشمن را در دستیابی به اهدافش ناکام بگذاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز