خبرگزاری کار ایران

کیامرث حاجی‌زاده عنوان کرد:

رودخانه کارون در مقطع اهواز نیازمند طرح جامع است

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۹۴۰

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: رودخانه کارون در مقطع اهواز نیازمند نقشه جامع است که بهتر است در این نقشه و برنامه ریزی، الگوهای موفق خارجی و داخلی نیز مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده با اشاره به تعیین تکلیف حریم رودخانه کارون در مقطع اهواز بیان کرد: از رودخانه ها می توان به عنوان ظرفیت گردشگری در شهر استفاده کرد.

وی افزود: قانون گذار مصوب کرده ورودی تا خروجی رودخانه ها در شهر به شهرداری ها واگذار شود تا کیفیت رودخانه، کیفیت سواحل، مسائل مربوط به تفریح مردم و برداشت آب شرب مردم در این مقطع مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که رودخانه کارون در مقطع اهواز به محل انباشت فاضلاب تبدیل شده، اظهار داشت کرد: طی 10 جلسه در شورای حفاظت کیفی کارون مقرر شد، شرکت آب و فاضلاب اهواز ورودی فاضلاب به رودخانه را توسط لوله به زیر آب منتقل کند؛ اما تاکنون به این تعهدات خود عمل نکرده است.

وی گفت: ورود فاضلاب به رودخانه چهره مشمئز کننده ای برای شهر ایجاد کرده است و در حال حاضر شاهدیم که فاضلاب به صورت آبشاری وارد رودخانه می شود.

حاجی زاده ادامه داد: برای شرق کارون نیز باید برنامه ریزی صورت گیرد؛ چراکه در بخشی از آن درختکاری مناسب و زهکشی وجود ندارد.

وی بیان کرد: براساس جلسات مختلف مصوب شده کارون در مقطع اهواز تا پایان هفته به شهرداری واگذار شود؛ اما هر بنایی که قرار است در ان احداث شود باید با مجوز سازمان آب و برق استان باشد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به وضعیت درختان کنوکارپوس با توجه به شروع فصل پاییز و آغاز بارندگی ها، گفت: همه درختان در اختیار شهردای نیستنند، شرکت نفت و زیرمجموعه های آن، دانشگاه چمران و علوم پزشکی اهواز و واحدهای تابعه، صنایع فولاد و شرکت های وابسته آن نیز حجم عظیمی از درختان را در اختیار دارند که لازم است پای کار بیایند.

وی ادامه داد: درخت کنوکارپوس فقط یکی از مولفه های مشکلات تنفسی و آسم بود که در زمان گلدهی می‌تواند مشکل تنفسی ایجاد کند و اگر به گلدهی نرسد مشکلی نخواهد داشت، برای همین مولفه، باید پیشگیری لازم را از حالا انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز