خبرگزاری کار ایران

کارشناس هواشناسی خبرداد:

موج جدید بارش‌ها و کاهش دما در استان‌های شمالی از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۱۹۲

کارشناس هواشناسی گفت: از نیمه دوم هفته آینده و روز سه شنبه موج جدید بارش ها در سواحل آغاز خواهد شد و هوای سرد قابل توجه خواهد بود.

به‌گزارش ایلنا، محمد اصغری افزود: در ساعات گذشته در سواحل دریای خزر بارش‌ها ضعیف شد اما در ارتفاعات اردبیل و بلندی‌های ارسباران و آذربایجان شرقی بارندگی داشتیم و در بخش‌های جنوبی کشور نیز در برخی مناطق بارش گزارش شده است.

وی گفت: البته در ارتفاعات بخش‌های شمالی و جنوبی در 24 ساعت آینده نیز بارش‌ها شکل می‌گیرد .

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: هموطنان ما در گیلان و مازندران و ارتفاعات گلستان بدانند که احتمال وقوع بارش وجود دارد و در اردبیل مرز گیلان بارش و مه غلیظ همراه با کاهش دید خواهیم داشت و در ارسباران و شمال آذربایجان غربی نیز بعد از ظهر امروز شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق مهیاست.

اصغری ادامه داد: امروز بعد از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان منطقه‌ای مانند خاش ، ارتفاعات ایرانشهر، حاجی آباد، بشاگرد، و در استان کرمان در جیرفت، بافق و کهنوج و در استان فارس هم در داراب، لامرد و لار در بعد از ظهر بارندگی خواهیم داشت.

اصغری افزود: آب های جنوبی کشور نسبتاً آرام است اما هوا در سواحل خوزستان شرجی است.

وی گفت : اما در نیمه دوم هفته از سه شنبه موج جدیدی از بارش‌ها در سواحل آغاز می‌شود که بروز هوای سرد قابل توجه خواهد بود و این وضع را متناسب با میزان افزایش سرعت باد در کشور خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: در استان تهران نیز امروز بعد از ظهر احتمال وقوع بارش در فیروزکوه وجود دارد اما پدیده‌ای که می توان به آن اشاره کرد افزایش سرعت وزش باد در ساعات بعد از ظهر در جنوب استان تهران ، جنوب سمنان ، قم و مرکزی خواهد شد که البته نسبت به روزهای قبل ضعیف تر است.

وی گفت: موج هوای پاییزی هفته آینده هوای تهران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

اصغری افزود: در استان تهران بارش‌ها در سال آبی جاری تاکنون 11 میلیمتر بوده است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشتیم و در مقایسه با میانگین دوره درازمدت نیز سه دهم درصد بارش‌ها بیشتر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز