خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ناجا در نشست خبری مطرح کرد:

تلاش پلیس برای نظم‌دهی به امور اقتصادی/ ترخیص خودرو‌های توقیفی در هفته ناجا

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۹۵

سخنگوی ناجا گفت: قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد و پلیس باید این امانت را از هر گونه تعرض حفظ کند و اجازه ندهد به جان و مال مردم تعرض شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمد نوریان در نخستین نشست خبری خود با بیان اینکه نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید در عرصه‌های مختلف حفظ نظم، امنیت و آرامش جامعه تقدیم کرده است، گفت: نظم و امنیت کار ویژه نیروی انتظامی و محصول زحمات و تلاش پلیس در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: در هر جامعه‌ای امنیت از اولویت‌هاست و در نبود آن به طور قطع چشم انداز خوبی برای پیشرفت و تعالی در جامعه وجود ندارد.

او با اشاره به شعار هفته ناجا خاطرنشان کرد: شعار هفته ناجا برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری و مجموعه مطالبات مردم است و برهمین اساس شعار این هفته با عنوان (پلیس مقتدر، امین مردم) انتخاب شده است.

سخنگوی ناجا گفت: فرمانده ناجا نیز همواره به نیروها تاکید دارند پلیس مقتدر است که امانتدار جان، مال و ناموس مردم است.

سردار نوریان ادامه داد: شان مردم اقتضا می کند پلیس مقتدر، محبوب و توانمند باشد تا در چنین شرایطی احساس آرامش ایجاد شود. همچنین رشد و تعالی جامعه در گروی این است که پلیس مقتدر بوده تا با ایجاد امنیت فضا را برای پیشرفت در حوزه های مختلف اقتصادی اجتماعی فرهنگی و ... مهیا کند.

"همراهی مردم" ضامن موفقیت‌های پلیس بوده‌است

وی تاکید کرد: قدرت و اقتدار پلیس باید خاستگاه مردمی داشته باشد و پلیس باید این امانت را از هر گونه تعرض حفظ کند و اجازه ندهد به جان و مال مردم تعرض شود، در چنین شرایطی پلیس امین مردم و بازوی قدرتمند حاکمیت است. پلیس نیز این مهم را در دستور کار دارد و دنبال می کند، چراکه حسن عمل پلیس عاملی بوده که مردم پلیس را در کنار خود حس کنند، همانطور که همراهی مردم با پلیس ضامن موفقیت‌های پلیس بوده است.

دستگیری تعدادی در رابطه با تخریب خودرو در ورامین

سردار نوریان درباره حمله چند مرد کفن پوش و تخریب ۴۵ خودرو در ورامین گفت: در این رابطه افرادی بازداشت شده‌اند، این اتفاق در دست بررسی است و به محض بررسی تکمیلی ماجرا، اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه هفته ناجا از ۱۳ تا ۱۹ مهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: هفته ناجا از مقاطع حساس رسالت ناجا محسوب می‌شود و همه ساله با انعکاس بخشی از دستاوردها و عملکردها در پی آن هستیم که تامین امنیت به عنوان مهمترین نیاز جامعه را پیش ببریم. در تلاش هستیم امنیت مردم‌پایه و پایدار را حفظ کرده و ارتقا دهیم این هفته را به نیروهای جان بر کف ناجا که در تمامی نقاط کشور فعالیت دارند تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه طبق سالهای گذشته، نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیس (ایپاس ۲۰۱۸) از فردا در مصلی تهران به مدت ۴ روز برگزار می‌شود، گفت: ۲۰ کشور با ۵ هزار محصول و ۱۷ رده تخصصی پلیس در این نمایشگاه شرکت دارند.

سردار نوریان اظهار کرد: نخستین روز ناجا (جمعه) سردار اشتری در نماز جمعه تهران و در سایر شهرها فرماندهان آنها سخنرانی می‌کنند. دومین روز ناجا مراسم صبحگاه پلیس در سراسر کشور برگزار می‌شود و سومین روز افتتاح ۱۰۶ پروژه عمرانی در سراسر کشور که توسط مهندسی ناجا انجام شده، کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: دوشنبه تجهیزات فنی مربوط به معاونت آماد و پشتیبانی ناجا رونمایی می‌شود، در این روز همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ایمنی ترافیک نیز برگزار می‌شود. سه‌شنبه رونمایی از محصولات فاوا و روز چهارشنبه نشست سفرا و کاردانان را خواهیم داشت. گردهمایی کارگاهان پلیس آگاهی نیز برگزار می‌شود و پنجشنبه تجدید میثاق با آرمان امام راحل، شهدا و عطرافشانی مزار شهدا برگزار خواهد شد.

سردار نوریان در ادامه با اشاره به افزایش ساعت کار مراکز خدمات رسانی از جمله پلیس نظام وظیفه، تعویض پلاک، صدور گواهینامه، صدور گواهی عدم سوءپشینه و صدور گذرنامه گفت: در حال حاضر صدور گواهینامه برابر روال در حال انجام است و خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تسریع در رسیدگی به وضعیت خلافی وسایل نقلیه در هفته ناجا

او ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ناجا در این هفته تسریع در رسیدگی به وضعیت خلافی وسایل نقلیه، ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی است که به دلایل تخلفات ترافیکی و انضباطی توقیف شده بودند.

به گفته وی ارائه خدمات مردم‌یاری شامل اعزام تیم‌های پزشکی به نقاط کم برخوردار و مرزی توسط بهداری و مرزبانی ناجا، توزیع بسته‌های حمایتی با همکاری کمیته امداد و بهزیستی در نقاط محروم، افتتاح پنج آزمایشگاه تشخیص مواد مخدر در استان‌های مختلف از جمله اردبیل، قم و لرستان، تولید سریال گشت ویژه پلیس 2، رونمایی از بازی‌های رایانه‌ای، تولید سریال دختر گمشده، تهیه مستند شهدای ویژه ناجا، پخش مستند فرماندهان ناجا، حضور فرماندهان و کارشناسان پلیس در صداوسیما و تولیدات متنوع دیگر از جمله برنامه‌های پلیس در هفته ناجاست.

او با اشاره به رزمایش اقتدار یگان ویژه در صد مدرسه تهران گفت: فراخوان جشنواره فیلم 110 ثانیه‌ای با موضوع مواد مخدر و آموزش چهره به چهره در 500 مدرسه و دانشگاه گردهمایی مددکاران و مشاوران کلانتری‌های سراسر کشور و امضای تفاهمنامه با وزارتخانه‌ها و نهادهای مختلف از اقدامات پلیس در هفته ناجاست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که برخی از نیروهای پلیس به دلیل تیراندازی دارای پرونده‌های حقوقی هستند آیا پلیس اقدام لازم در خصوص این افراد انجام خواهد داد؟ گفت: معاونت حقوقی ناجا در بحث حمایت از کارکنان پلیس تلاش ویژه ای داشته و تعدادی پرونده در محاکم قضائی وجود دارد از جمله پرونده دشت اعظم شیراز که در حال رسیدگی است.

سخنگوی ناجا ادامه داد: خلأهای قانونی وجود دارد و باید تضمین‌های لازم برای مامورانی که در ماموریت‌های پلیسی و امنیتی حضور دارند وجود داشته باشد. همچنین معاونت آموزشی، برنامه ریزی وسیعی برای ارتقای توانمندی جسمی و آموزش‌های انتظامی و امنیتی نیروهای پلیس دارد.

تلاش می‌کنیم به نیازهای جامعه پاسخ خوبی بدهیم

وی همچنین در خصوص امنیت در کشور افزود: امنیت در هر جامعه‌ای، خواسته جامعه است و در نبود امنیت، چشم‌انداز خوبی برای پیشرفت در جامعه نخواهیم داشت؛ پلیس تلاش کرده زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزای مناسبی را به‌کار گیرد و روند رو به رشدی داشته است، تلاش پلیس این است که به نیازهای جامعه پاسخ خوبی بدهد، این نگاه راهبردی تاکنون باعث شده بین پلیس و مردم رابطه معنا‌داری باشد.

سردار نوریان تصریح کرد: نظر‌سنجی حکایت از رضایت مردم از عملکرد پلیس دارد؛ به رغم مشکلاتی که در یک سال و نیم اخیر رخ داده، پلیس در کنار مردم بوده و امروز که اختلالات در چرخه اقتصادی به شکل‌هایی بروز کرده، پلیس در نقطه‌ای که باعث ضعف در سیستم‌های اقتصادی می‌شود در آن نقطه متمرکز شده و در کنار مجموعه‌های قضایی تلاش کرده به دولت برای نظم‌دهی به امور اقتصادی کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز